تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

با ارائه پیشنهاد الزام نصب دیزل ژنراتور در برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی تبریز، بازار سیاه دیزل ژنراتور در تبریز به وجود آمده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مسئولان برق استان و تبریز برای جبران کمبود برق در استان راهکار جدیدی پیشنهاد کرده اند که موجب افزایش هزینه زندگی برای شهروندان تبریزی ساکن در مجتمع های مسکونی و ساختمان‌های بلند مرتبه خواهدشد.

تنها چند روز پس از انتشار این خبر ، قیمت دیزل ژنراتور در تبریز افزایش محسوسی داشته و در برخی موارد هم برای خرید این وسیله باید از خارج استان اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در همین زمینه  و دردفاع از این پیشنهاد گفت: برای تامین بخشی از نیاز  برق ساختمان‌ها، پیشنهاد الزام نصب و استفاده از سلول‌های فتوولتائیک در ساختمان‌های جدیدالاحداث را که زیربنای بالائی دارند به استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان داده‌ایم .

عادل کاظمی اظهار کرد: در صورت عدم وجود دیزل ژنراتور در این ساختمان‌ها و در صورت نیاز شبکه به اعمال خاموشی، اعتراضات بعدی و مطالبه‌ گری در این خصوص متوجه هیات مدیره ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تجربه‌ موفق تعدادی از کلان‌شهرها در ممیزی الزامات ساختمانی از قبیل وجود و آماده به‌کار بودن دیزل ژنراتور در برج‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بلندمرتبه از طریق شهرداری این پیشنهاد به مدیریت بحران استانداری ارائه شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نصب پلاک شناسایی بر روی دیزل ژنراتور این مشترکان هم صورت می گیرد تا  از انتقال دیزل ژنراتور بعد از اخذ پایان کار جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: از این طریق نیز گام ‌های جدیدی در مسیر مدیریت  مصرف انرژی  در استان برداشته خواهد شد.