مشاور وزیر آموزش و پرورش از اضافه شدن مسئولیت آموزش کودکان زیر ۶ سال در دو گروه ۳ ساله به مأموریت و رسالت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رخساره فضلی مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت شروع سال تحصیلی جدید با سال‌های قبل گفت: خانواده آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان گسترده، تا چند ماه گذشته، مسئول آموزش کودکان از سن ۴ سال تمام تا پایان دوره متوسطه بود.

وی با اشاره به اضافه شدن مسئولیت آموزش کودکان زیر ۶ سال در دو گروه ۳ ساله به مأموریت و رسالت آموزش و پرورش افزود: امروز مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان از تولد تا پایان دوره متوسطه به آموزش و پرورش واگذار شده است و این اتفاق خاص در تاریخ مکتوب ما خواهد ماند.

فضلی با بیان این که رهبر معظم انقلاب توجه همگان را به کودکان زیر ۶ سال جلب کردند، تصریح کرد :  نتیجه تأکید معظم‌له این است که ما سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز می کنیم که کودکان زیر ۶ سال به عنوان کودکان پیش از دبستان، کودکان دبستانی و دانش‌آموزان دبیرستانی به عنوان خانواده وزارت آموزش و پرورش و ذی‌نفعان ممتاز درجه یک محسوب می‌شوند و همه ما در خدمت کودکان هستیم.