به گزارش همشهریآنلاین، این روزها شایعات خطرناکی به گوش میرسد در مورد اینکه ممکن است پرسپولیس و استقلال برای فصل جدید حامی مالی مشترک داشته باشند. سرخابیها که اواسط دهه ۷۰ این شرایط را تجربه کرده بودند، در سالهای اخیر در بحث استفاده از کارگزار تبلیغاتی به شکل مستقل از یکدیگر کار کردند و از قضا نتیجه کار چندان هم بد نشد. برای فصل جدید اما هر دو باشگاه با اسپانسرهای قبلی خود فسخ قرارداد کردهاند و بهدنبال حامی مالی جدید میگردند. این موضوع باعث شده حرف و حدیثهایی بهوجود بیاید در مورد اینکه ممکن است سرخابیها بار دیگر با هماهنگی وزارت ورزش با حامی مالی مشترک به میدان بروند. هواداران ۲ تیم نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان دادهاند و بهنظر هم میرسد حق با آنها باشد.
گذشته از اینکه برخورداری ۲ باشگاه از یک اسپانسر مشترک در یک رده از مسابقات قهرمانی برخلاف اصول حرفهای بهحساب میآید، این شرایط برای پرسپولیس و استقلال بدتر هم هست. سرخابیها در فضایی پر از سوءتفاهم در حال رقابت با یکدیگر هستند و مدام وزارت ورزش و حتی حامیان مالی را هم به جانبداری از تیم مقابل متهم میکنند. حالا در چنین شرایطی اگر یک برند بهطور همزمان حمایت از هر دو باشگاه را برعهده بگیرد، باز هم بستر مهیا خواهد شد برای اینکه تیم شکستخورده بهانه بگیرد، دبه کند و هوادارانش هم برای فرافکنی این ناکامی، رقیب را «تیم حکومتی» بخوانند. تنها راه جمع کردن این افسانه، خصوصیسازی سرخابیهاست، اما وزارت ورزش نهتنها چنین کاری انجام نمیدهد، بلکه ممکن است برگردیم به دورهای که یک نام و نشان روی پیراهن هر دو تیم به چشم میخورد. در این صورت منتظر باشید و واکنش بازندهها را ببینید.