گروه حوادث: 2 جوان 23 ساله که علاقه‌ زیادی داشتند نقش پلیس را بازی کنند، برای رسیدن به آرزوی خود نقشه بچگانه‌ای طراحی کردند.

آنها پس از تهیه اسلحه و بی‌سیم قلابی، لباس پلیس به تن کردند و سوار بر موتورسیکلت راهی خیابان شدند اما کم‌سن و سال بودن آنها با آن درجه سرگردی که روی لباسشان بود، دستشان را رو کرد.

مدتی قبل ماموران گشت کلانتری 123 نیاوران در یکی از خیابان‌های شمال تهران متوجه 2 مامور پلیس شدند که قصد بازرسی از خودرویی را داشتند.

ماموران با مشاهده درجه ماموران دریافتند که آنها مامور قلابی هستند، چرا که از قیافه آنها پیدا بود سن و سال کمی دارند و داشتن درجه سرگردی در این سن و سال مسئله عجیبی به نظر می‌رسید.

به این ترتیب ماموران که احتمال می‌دادند این 2 جوان مامور قلابی باشند آنها را زیر نظر گرفتند و وقتی متوجه شدند اسلحه و بی سیم آنها قلابی است، مردان جوان را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

«علاقه زیادی به فیلم‌های پلیسی داشتیم و همیشه دوست داشتیم مانند ماموران پلیس، لباس مخصوص به تن کنیم و در شهر گشت بزنیم»

متهمان که صبح دیروز مقابل قاضی نیک صفت- بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران- قرار گرفته بودند با گفتن این جملات ادامه دادند: به خاطر همین علاقه بود که تصمیم گرفتیم با پوشیدن لباس پلیس و تقلید رفتار ماموران کمی تفریح کنیم.

به همین خاطر یک اسلحه، بی‌سیم اسباب بازی و 2 دست لباس پلیس تهیه کردیم و پس از قرض گرفتن موتور سیکلت یکی از دوستانمان راهی خیابان شدیم.

«آقای قاضی باور کنید ما فقط قصد داشتم تفریح کنیم و برای همین بود که به یک خودروی سواری دستور ایست دادیم و قصد بازرسی از آن را داشتیم اما درجه‌های سرگردی ما باعث شد راننده ماشین به ما مشکوک شود و از ما کارت شناسایی بخواهد. در همین لحظه نیز ماموران  پلیس از راه رسیده و ما را بازداشت کردند.»

قاضی نیک صفت، پس از شنیدن اظهارات متهمان برای آنها قرار قانونی صادر کردو متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفتند.