کره جنوبی واکسیناسیون کرونا برای زنان باردار از این هفته آغاز خواهد کرد تا به هدفش برای ایمن‌ کردن ۸۰ درصد بزرگسالان تا پایان ماه برسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات بهداشتی کره جنوبی ایمن‌سازی زنان باردار را یک بخش مهم کارزار واکسیناسیون عمومی کرونا می‌شمارند و به دنبال افزایش مشارکت مردم از طریق اطلاع‌رسانی عمومی و کنفرانس‌های خبری درباره احتمال بیشتر بیماری وخیم و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در زنان باردار هستند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره (KDCA) اعلام کرد زنان باردار از روز جمعه می‌توانند برای واکسیناسیون ثبت‌نام کنند تا از روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) با واکسن‌های فایزر یا مدرنا واکسینه شوند.

جئونگ اون- کیونگ، رئیس KDCA روز دوشنبه گفت: «واکسن‌ها برای زنان باردار بی‌خطر هستند و می‌توانند به طور قابل‌توجهی خطر دچار شدن آنان را به کووید-۱۹ و بیماری وخیم را کاهش دهند.»

بر اساس گزارش KDCA، از میان ۷۳۱ زن بارداری که تا ماه اوت (مرداد) در کره جنوبی دچار عفونت کروناویروس شده‌اند، حدود ۲ درصد دچار بیماری وخیم شده‌اند که بیش از شش برابر میزان بیماری وخیم مشاهده شده در زنان غیر باردار ۲۰ تا ۴۵ سال است.

البته مقامات بهداشت کره جنوبی توصیه کرده‌اند زنانی که در پیش از هفته ۱۲ بارداری هستند، در صورتی که بخواهند واکسن بزنند، با پزشکشان مشورت کنند.

تا روز سه‌شنبه حدود ۶۳ درصد بزرگسالان کره جنوبی به طور کامل واکسینه شده‌اند و مقامات قصد دارند تا پایان ماه اکتبر (اوائل آبان) واکسیناسیون ۸۰ درصد همه بزرگسالان را تکمیل کنند.

دولت کره جنوبی همچنین قصد دارد واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال را از ماه آینده شروع کند و تزریق دوز سوم یادآور را به افراد ۷۵ ساله و بالاتر  و سایر گروه‌های در اولویت، ااز جمله افرادی که در آسایشگاه‌ها زندگی یا کار می‌کنند، از هفته آینده آغاز کند.