شرکت‌های فایزر و بیونتک از سازمان غذا و داروی آمریکا خواستند واکسن کرونایشان در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله مجوز مصرف اضطراری بدهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز این شرکت‌ها اعلام کردند داده‌های مربوط به این درخواست مجوز را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تسلیم کرده‌اند. این سازمان وعده داده است با سرعت بیشتری این تقاضا را بررسی کند و احتمالا در جلسه‌ای در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) این موضوع را بررسی خواهد کرد.

تصمیم FDA درباره این واکسن هم به اعتبار و قوت داده‌های دریافت‌شده کارآزمایی بالینی واکسن فایزر/بیونتک در کودکان بستگی دارد و هم اینکه این شرکت‌ها بتوانند ثابت کنند که می‌توانند فرمولاسیون جدید واکسن برای کودکان را به درستی تولید کنند.

مقامات FDA می‌گویند کودکان ۵ تا ۱۱ ساله ممکن است به دوز یا فرمولاسیون متفاوتی از واکسن نسبت به کودکان بزرگتر یا بزرگسالان نیاز داشته باشند.

فایزر پیشنهاد کرده است که به این گروه کودکان یک سوم دوز واکسن بزرگسالان داده شود. بنابراین ممکن است محلول رقیق‌تری در هر ویال یا شیشه واکسن به کار برده شود یا از ویال یا سرنگ متفاوتی استفاده شود. همچنین واکسن‌های کودکان احتمالا با برچسب جدید با کدهای ویژه عرضه خواهند شد تا  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا امکان بررسی موارد احتمالی عوارض جانبی وخیم را پیدا کند.

کودکان ندرتا دچار بیماری وخیم کووید-۱۹ می‌شوند، اما انتشار سویه‌ی دلتا باعث افزایش شمار کودکان بستری‌ به علت کرونا در آمریکا شده است. انجمن متخصصان کودکان آمریکا می‌گوید حدود ۵.۹ میلیون کودک کمتر از ۱۸ ساله در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.