به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ماسک امیدوار است در هفتههای آینده چراغ سبز دریافت کند تا تولید در این کارخانه آغاز شود. آخرین مشاوره در مورد نگرانیهای عمومی نسبت به کارخانه جدید تسلا در روز ۱۴ اکتبر (پنجشنبه آینده) به پایان میرسد و پس از آن وزارت محیط زیست تصمیم نهایی را اتخاذ میکند.
ماسک در جمع حاضران در جشنوارهای که در محل کارخانه برگزار شد و از بسیاری از شبکههای اجتماعی هم پخش شد، گفت: «شروع تولید خوب است، اما حجم تولید، قسمت سخت آن است. رسیدن به حجم تولید، طولانیتر از زمان ساخت کارخانه خواهد بود.»
او همچنین گفت: «حجم تولید روزانه به ۵ هزار یا «امیدوارم» ۱۰ هزار خودرو برسد و باتریها نیز تا پایان سال آینده در اینجا تولید خواهد شد.»
ماسک همچنین از کارخانه در برابر منتقدان تأثیر محیطی آن دفاع کرد و گفت که این کارخانه از آب نسبتاً کمی استفاده میکند و تولید سلولهای باتری هم «پایدار» است.
برخی از ساکنان محلی و گروههای زیستمحیطی از رویکرد ایلان ماسک ناراضی هستند. به گفته آنها چنین کاری رویارویی با فرهنگ تجاری آلمان خواهد بود.
مانو هویر که جمع کوچکی از معترضان محلی که نگران مسائل زیستمحیطی این پروژه هستند را هدایت میکرد، گفت: «من به او میگویم که ساخت خودروهای الکتریکی را متوقف کرده و به مریخ پرواز کند.»
تسلا برنامههای خود را برای سرمایهگذاری ۵ میلیارد یورویی در کارخانه تولید باتری با ظرفیت ۵۰ گیگاوات ساعت در کنار کارخانه تولید خودرو ارائه کرده که این از سایت تولید باتری فولکس واگن با ظرفیت ۴۰ گیگاوات ساعت در «سالزگیتر» پیشی گرفته است.
بیشتر بخوانید:
ماسک گفت، تسلا نگران این است که استخدام نیروهای کافی مشکلی ایجاد کند و از مردم درخواست کرد از سراسر اروپا درخواست کار بدهند. او اظهار امیدواری کرد که کارخانه تولید باتری تا پایان سال آینده به حجم تولید برسد.