جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره مخالفت کانون سردفتران که با برگ سبز خودرو توضیح داد و گفت: ریاست قوه قضائیه از مجلس خواست که تفسیر خود را از این ماده قانونی اعلام کند و ما هم منتظر تفسیر مجلس هستیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین‏، سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره کانون سردفتران که با برگ سبز خودرو مخالفت می‌کند، گفت: ریاست قوه قضائیه از مجلس خواست که تفسیر خود را از این ماده قانونی اعلام کند و ما هم منتظر تفسیر مجلس هستیم. 

وی درباره پیشینه تاریخی مراجعه مردم به این دفاتر توضیح داد: در یک مقطعی پلاک به ماشین داده می‌شد و تا زمانی که این خودرو وجود داشت، پلاک هم همراه خودرو بود. پلیس هم از طریق اوراق و فرم‌هایی که تهیه می‌کرد از فروش خودرو مطلع می‌شد.

سردار حسینی ادامه داد: زمانی که دفاتر این نقل و انتقالات را در برگ سبز ثبت می‌کردند و فرم را به پلیس تحویل می‌دادند، پلیس هم این اطلاعات را در سوابق فرد ثبت می‌کرد. از زمانی که طرح تعویض پلاک ملی شروع شد، نقل و انتقالات خودرو را مطلع می‌شدیم. بنابراین زمانی که خودمان در جریان این نقل و انتقالات قرار گرفتیم، لزومی ندارد که افراد نقل و انتقالشان را دو بار به اطلاع مراکز رسمی برسانند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: هر آنچه قانونگذار تعیین کند، ما تمکین می‌کنیم.

برچسب‌ها