گروه ورزشی: در پارالمپیک مثل المپیک مدال طلا پس از انتظار اهالی ورزش محقق شد.

با این تفاوت که مدال طلا حمزه محمدی با مهار وزنه 202/5 کیلوگرمی ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی وزن 06- کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن نخستین مدال طلا را برای کاروان  ایران کسب کرد.

این نخستین مدال طلای کاروان کشورمان از بازی‌های پارالمپیک پکن است که پیش از این
دو مدال نقره و یک مدال برنز به دست آمده بود.

در وزن 06- کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن پس از محمدی، زاکیف از روسیه و شعبان ابراهیم از مصر به ترتیب با بلندکردن وزنه‌های 200 و 195 کیلوگرمی مدال‌های نقره و برنز را بدست آوردند. محمدی پس از اطمینان از کسب عنوان قهرمانی برای شکستن رکورد پارالمپیک به روی صحنه رفت اما در مهار وزنه 205 کلیوگرمی ناکام ماند. حمزه محمدی پس از قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران می گوید: «مسئولیت سنگینی بر دوش من بود و خدا را شکرگذارم که توانستم مدال طلای پارالمپیک را بدست آورم.» وی افزود: «پیش از همه از محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین به خاطر اینکه وزنه‌برداران را به اردوهای بلندمدت فرستاد تا آنها به طور کامل به آمادگی دست پیدا کنند تشکر می‌کنم.»

وی با بیان اینکه فرصت را مغتنم می‌شمارم تا از مربیان مجرب و کارکشته تیم‌ملی نیز تشکر کنم، ادامه داد: «در 10 ماه گذشته اردو و تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتم و توانستم در نهایت به مدال طلای پارالمپیک دست پیدا کنم.»

محمدی در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا فشار برای کسب مدال روی عملکرد او تاثیر داشته است، گفت: «من فکر نمی‌کردم که مرتضی دشتی به این سرعت از دور مسابقات حذف شود. او بیشترین شانس را برای کسب مدال طلا داشت. با حذف دشتی مسئولیت سنگینی بر عهده من بود و باید روحیه را به اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری باز می‌گرداندم.»در ادامه‌ رقابت‌های بستکبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک پکن، تیم بسکتبال ایران که پیش از این صعودش به مرحله دوم قطعی شده بود، در دیدار با تیم پرقدرت کانادا با نتیجه 93 بر 62 مغلوب شد. تیم کشورمان پیش از این آفریقای جنوبی، ژاپن و سوئد را شکست داده و از آلمان شکست خورده بود.

در وزنه‌برداری نیز مرتضی چلتوک‌کار در پارالمپیک پکن به مقام هفتمی این مسابقات بسنده کرد. در رقابت‌های دوومیدانی ماده 5 هزار متر علی الهی پس از طی یک دور مسیر به دلیل آسیب‌دیدگی از ادامه مسابقه انصراف داد. صالح‌نژاد  ملی‌پوش تیراندازی نیز در ماده در کلاس R3 تفنگ درازکش با کسب 588 امتیاز، چهل و دوم شد و از راهیابی به دور نهایی بازماند.

در این میان عبدالرضا جوکار در پرتاب نیزه کلاس اف 35 و 45 به مدال نقره دست یافت تا کاروان ورزش جانبازان و معلولان کشورمان با یک مدال طلا، 3 نقره و یک برنز در جایگاه سی و دوم قرار گیرد.

این ورزشکار دزفولی در شرایطی صاحب مدال نقره شد که در رقابتی فشرده با ورزشکار فنلاندی  در یک کلاس بالاتر با وی رقابت می‌کرد. او همچنین در رقابت های فوتبال پارالمپیک هم، ایران مقابل اوکراین مغلوب شد تا در دیدار نیمه نهایی مقابل روسیه قرار بگیرد.