معاون فنی گمرک ایران گفت: چهاردهمین محموله واکسن اسپوتنیک روسیه تا ساعتی دیگر وارد کشور خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: طی واردات ۱۳ محموله واکسن روسی یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده بود که با ورود محموله چهاردهم به میزان ۴۰۰ هزار دوز ظرف امروز، تعداد واکسن‌های روسی اسپوتنیک واردشده به یک میلیون و ۷۷۰ هزار دوز می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، این واکسن روسی بعد از ۳۹ محموله واکسن چینی سینوفارم به تعداد ۸۷ میلیون و ۷۲۶هزار ۳۹۶ دوز و واکسن ژاپنی آسترازنکا سه محموله‌ای به تعداد ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، در رده سوم واکسن‌های وارداتی قرار می‌گیرد.

ارونقی ادامه داد: با ورود این محموله رکورد واکسن‌های وارده از ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ تاکنون، ظرف مهر سال جاری با ورود بیش از ۳۸ میلیون دوز واکسن شکسته می‌شود.

معاون فنی گمرک ایران افزود: نزدیک به ۸۸ درصد واکسن‌ها از مرداد امسال وارد کشور شده‌ و ۱۲ درصد واکسن‌های وارداتی طی ۶ ماه بهمن ۱۳۹۹ لغایت مرداد امسال وارد کشور شده است.

او بیان کرد: با ورود این محموله واکسن کرونا طی امروز و همچنین محموله‌های بعدی از چین و اتحادیه اروپا ظرف ۳ روز آتی، تعداد واکسن‌های وارداتی ترخیص شده از گمرک از مرز صد میلیون دوز خواهد گذشت.

برچسب‌ها