محمدعلی زلفی‌گل در سال ۱۳۴۵ در شهرستان صالح‌آباد آشتیان بدنیا آمد. وی در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش همشهری آنلاین،  محمدعلی زلفی‌گل، (زادهٔ ۱۳۴۵ آشتیان) وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم است که در گذشته استاد و رئیس دانشگاه بوعلی سینا و قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان بوده‌است.

پیشینه

زلفی‌گل مدارک کارشناسی شیمی آلی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ کرد. وی در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد.

مرتبه علمی زلفی‌گل به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه‌های علمی دانشیاری و استادی ارتقا یافت. وی از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمی‌دان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به وی اهدا شد.

در تاریخ سوم شهریور ۱۴۰۰ محمدعلی زلفی‌گل با ۲۱۰ رای موافق و ۵۶ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع با رای نمایندگان مجلس یازدهم تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در دست گرفت.

برچسب‌ها