گروه شهری: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت توجه جدی‌تر به مسائل شهری پایتخت، از مسئولان اجرایی وشهری خواست تا در پیگیری امور، فارغ از اختلاف سلیقه‌های سیاسی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ما، مرتضی آقا تهرانی با تاکید بر ضرورت همدلی مسئولان و پرهیز از اختلافات سیاسی گفت: اختلافات سیاسی مخصوصا در اموری مانند انتخابات امری طبیعی است  اما درصورتی که این اختلاف‌ها بر مبنای اخلاق اسلامی باشد، هیچ گاه مودت و دوستی‌ها به هم نخواهد خورد.

عضو مجمع نمایندگان تهران، جلسه مشترک نمایندگان تهران با شهردار و مجموعه مدیریت شهری در هفته گذشته را مثبت ارزیابی کرد و از بررسی مشکلات شهروندان در این جلسات خبر داد.

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: از این پس، تلاش می‌کنیم با دعوت از مسئولان حوزه‌های گوناگون راهکارهای حل مسائل را بررسی کنیم.

این نماینده مجلس از تصمیم نمایندگان مبنی بر تقسیم تهران به 15بخش و سپردن امور هر یک از این مناطق به 2نفر از نمایندگان خبر داد و بیان داشت: با این تصمیم مشکلات مناطق متعدد با پیگیری جزئی‌تر نمایندگان با سهولت بیشتری قابل رفع خواهد بود.

آقاتهرانی تصریح کرد: اعتقاد مجمع این است که هرجا بتواند، در موارد متعددی همچون حل مشکل ترافیک، بحث تبصره 13 و کاهش آلودگی هوا و...به کمک برنامه‌های شهرداری بیاید تا در نهایت شهروندان از شرایط مناسب زندگی برخوردار باشند.

آقا تهرانی با بیان اینکه در آستانه مهرماه هستیم و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که مثل هر سال ترافیک سنگینی را در تهران شاهد باشیم، گفت: در این شرایط باید به مدیریت شهری کمک کرد تا بهترین راهکار را برای حل مشکل به کار بندد.

آقا تهرانی با بیان اینکه البته این کمک‌ها نباید فقط به مقطع خاصی خلاصه شود، اضافه کرد: البته در جلسه، دکتر قالیباف از مشکلات ترافیکی گفتند و راهکار هم ارائه دادند. در بخش دیگر هم از ساخت و سازهایی که نیمه کاره مانده‌اند صحبت کردند.

آقا تهرانی از سایر بخش‌ها و نهادهای دخیل در اداره تهران هم دعوت کرد همکاری نزدیکی را با مجمع نمایندگان تهران داشته باشند تا در کنار هم بتوانند برنامه‌های مناسب‌تری را در پایتخت پیاده کنند.

وی افزود: همانطور که شهردار محترم، نمایندگان را در جریان امور گذاشتند و نمایندگان هم در راستای کمک به حل معضلات برآمده‌اند، این روند می‌تواند در سایر بخش‌ها نیز تسری یافته و باعث سرعت و دقت بیشتر در امور شود.

آقا تهرانی همچنین با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا تفکرات مسئولان را در تصمیم‌گیری‌ها و اجراها به هم نزدیک کنیم، اشاره کرد: در چنین فضایی است که مسائل و مشکلات حل و فصل خواهند شد.

نماینده تهران در مجلس، فراهم بودن زمینه‌های نظارت بر کارها و تصمیم‌گیری‌های پایتخت را یک ضرورت دانست و گفت: ما از مردم هم می‌خواهیم نظرات خود را ارائه دهند تا در جلسات با مدیران شهری از این نظرات بهره ببریم.

وی خدمت به مردم را بهترین عبادت دانست و یادآور شد: گاهی ممکن است شهرداری هم در بخشی از کار دچار مشکلاتی شود و به‌اصطلاح گیر بیفتد، اما این دلیل نمی‌شود که بیاییم و این مجموعه را هل بدهیم بلکه باید تلاش کنیم مشکلی که به‌وجود آمده با بهترین راه، حل و فصل شود.