تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳

گروه شهری: اسامی اعضای اصلی و علی‌البدل شورایاران دور سوم در 304 محله شهر تهران اعلام شد.

به گزارش همشهری، روز جمعه حدود 10 هزار نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات شورایاری‌ها در 304 محله با هم به رقابت پرداختند.

مسجدجامعی با اعلام اینکه در این مرحله 400 هزار نفر از مردم این محلات پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، گفت: ‌این تعداد شرکت‌کننده در انتخابات بیش از پیش‌بینی صورت گرفته بود.

وی افزود: هیچگاه فکر نمی‌کردیم به‌دلیل تبلیغات ضعیف رسانه ملی و نیز به‌دلیل ماه مبارک رمضان این تعداد جمعیت برای شرکت در انتخابات شورایاری پای صندوق‌های رأی حاضرشوند.

وی با بیان اینکه روند مقایسه انتخابات شورایاری‌ها با انتخابات‌های صورت گرفته در حوزه سیاسی نشان می‌دهد روند مشارکت اجتماعی در این حوزه رشد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: مشارکت مردم در حوزه‌های سیاسی هیچگاه با این شتاب نبوده است.

بنابراین گزارش، در مناطق 15، 18 و 20 شهر تهران بیشترین استقبال از انتخابات صورت گرفت که در این‌باره مسجد جامعی اظهار داشت:‌ در مناطق جنوبی شهر تهران که دارای بافت سنتی و تعاملات چهره به چهره هستند، فضای صمیمانه و مشارکت بیشتری وجود داشت.

مسجد جامعی ظهر دیروز در حاشیه یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورا اعلام کرد: یک سوم از شرکت‌کنندگان در این مرحله از انتخابات دارای تحصیلات دانشگاهی و یک پنجم نیز خانم بودند.

به گفته رئیس ستاد مرکزی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، برای نخستین بار برگزاری انتخابات بدون حضور نیروهای انتظامی در پای صندوق‌های رأی بود که درجای خود قابل‌توجه است.

بنابراین گزارش، اسامی منتخبان در انتخابات شورایاری‌ها پس از شمارش آرا به‌صورت محله‌ای اعلام شد، اما برای دقت بیشتر توسط پایگاه‌های منطقه‌ای شهرداری مورد شمارش مجدد قرار گرفت و تا 48 ساعت آینده نیز برای اعلام اعتراض نسبت به نتایج زمان در نظر گرفته شده است.

مسجد جامعی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اتخاذ تمهیداتی مبنی بر اینکه تنها اهالی همان محله در رأی‌گیری مشارکت داشته باشند و ساکنان سایر مناطق و محلات در پای صندوق‌های رأی محلات دیگر حضور نمی‌یافتند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 24 تا 30 درصد از جمعیت شهر تهران به دلایل مختلف همچون مهاجرت، ورود و خروج از شهر و نقل مکان از محله‌ای به محله دیگر سیال هستند، بنابراین ممانعت صد درصد در این رابطه امکان‌پذیر نیست.