گروه سیاسی: میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس روزگذشته در جمع خبرنگاران، ویژه‌برنامه‌های این بنیاد دربیست و هشتمین سالگرد دفاع مقدس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، وی افزود: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «دفاع مقدس دیروز - ایران سربلند امروز» و با رژه نیروهای مسلح در جوار حرم حضرت امام خمینیره روز یکشنبه 31 شهریور و  ساعت 8 صبح شروع خواهد شد.

باقر‌زاده از برگزاری 77 عنوان برنامه توسط 10 نهاد اصلی برگزار‌کننده برای دفاع مقدس خبر داد که در 4 حوزه اصلی نظامی، فرهنگی، تبلیغی رسانه و ادبی پژوهشی ساماندهی شده است که البته این برنامه‌ها منهای برنامه‌های خودجوش و مردمی است.

وی همچنین از طرح جدیدی خبر داد که به تبیین بیشتر نقش رهبری در جنگ می‌پردازد.
در پایان اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس، باقرزاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما درخصوص علت تعطیلی بنیاد روایت فتح و اقدام برای تغییر کارکنان آن که تحت نظر  شهید آوینی فعالیت می‌کردند گفت: نمی‌دانم داستان بنیاد روایت فتح چیست باید از بسیج در این مورد سؤال کنید.

وی در مورد اینکه آیا بنیاد حفظ آثار برنامه دیگری غیراز حفر قبر برای هزاران سرباز دشمن دردست اقدام دارد یا خیر؟

گفت: پاسخ به این سؤال ممکن است کل مصاحبه درمورد برنامه‌ها ی دفاع مقدس را تحت‌الشعاع خود قرار دهد اما اقدام بعدی ما کندن حدود 5 هزار قبر به‌صورت نمونه در یکی از نقاط در مسیر جفیر به طلائیه بوده است که از خبرنگاران دعوت می‌کنیم از این قبور دیدن کنند.