معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بازدید میدانی از معابر و پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۰ و پایش مشکلات و نیازهای عمرانی به رفع کاستی ها با استفاده از ظرفیت های محلی تاکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، محدوده ناحیه ۴ مقصد عباس شعبانی بود که در ابتدای مراسم مدیران شهری گزارشی از ظرفیت‌ها و مشکلات، ارائه دادند و مسائلی چون لزوم ارائه طرح‌های بالادستی در خصوص محدوده صنعتی شمال ری، بهره‌گیری از اراضی بایر برای ارتقای سرانه‌های فرهنگی و ورزشی، موانع اجرایی موجود در مسیر احداث ادامه بلوار شهید چمران و نیز اثربخشی این پروژه در رفع گره‌های ترافیکی و آسیب‌های اجتماعی موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت. مشکلات شهرداری ناحیه در حوزه برگزاری مناقصات و ارجاع کار به پیمانکاران و اختیارات نواحی در حوزه عقد قراردادها به‌ویژه پروژه‌های نگهداشت نهر، جدول و پیاده‌رو از موارد مطرح شده در این بنشست بود. برنامه‌های عمرانی سال ۱۴۰۰، میزان پیشرفت پروژه‌های مصوب و مشکلات و موانع اجرایی موجود در مسیر تکمیل این طرح‌ها هم موردبحث و بررسی قرار گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، هدف این بازدید را شناسایی مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های موجود در مقیاس کوچک‌ترین واحدهای تقسیم‌بندی شهری یعنی محلات و نواحی دانست و اجرای پروژه‌های کوچک اما پربازده را به‌عنوان راهکاری مؤثر برای حل مشکلات عمرانی معرفی کرد. 
او با بیان آنکه رفع بخش قابل‌توجهی از مشکلات عمرانی شهروندان با اجرای اقدامات نسبتاً کم‌هزینه قابل‌رفع است، گفت: «حتی می‌توان بسیاری از نقاط کور ترافیکی را ضمن اصلاحات هندسی و اجرای اقدامات عمرانی کم دامنه ساماندهی کرد.»
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به سپری شدن بیش از نیمی از مدت‌زمان اجرای برنامه سال ۱۴۰۰، نشست‌های نظارت ستادی را فرصتی مغتنم برای ارزیابی میزان به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: «باید سهم عوامل مختلف در میزان پیشرفت یا عدم توفیق برنامه امسال ارزیابی شود تا حتی در صورت لزوم به اصلاح برنامه اقدام کرد. در حقیقت استمرار این نشست‌ها در مناطق به مدیریت شهری را در شناسایی و درک آسیب‌ها، مشکلات و موانع اجرایی و اتخاذ تدابیر راهگشا کمک می‌کند.»