مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای درخصوص داشتن علائمی شبیه سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار و به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای هشدار داد: «با شروع فصل سرما انتظار می‌رود سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم در جامعه گسترش یابند. از آنجایی که علائم این بیماری‌ها بسیار شبیه به کرونا هست، مخصوصا در ارتباط با واریانت دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا می‌باشد و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سردرد، آبریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه می‌باشد.

با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می‌توانید تست پی‌سی‌آر دهید. به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت است و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی‌رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می‌شود و حتی برخی از آنها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می‌شوید و می‌توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.»

برچسب‌ها