معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: اعتباری که در حوزه تامین اتوبوس شهری در ۱۰ سال گذشته پرداخت شدهT نزدیک به صفر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه باید گفت تقریبا همه ناوگان اتوبوسرانی از نظر ضوابط موجود فرسوده محسوب می‌شود، اظهار کرد: این حجم فرسودگی گسترده به این دلیل است که از حدود ۱۰ سال پیش، دولت از بخش توسعه حمل و نقل عمومی شهری حمایت نکرده است.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت اعتباری که در این حوزه پرداخت شده نزدیک به صفر است، ادامه داد: شهرداری هم در حد توان خود توانسته تعداد محدودی اتوبوس تأمین کند اما مشکل حل نشده و باید سعی کنیم موضوع حمل و نقل عمومی بار دیگر در اولویت قرار گیرد و دولت در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری کند زیرا شهرداری با منابعی که در اختیار دارد نمی‌تواند به تنهایی از عهده اورهال این حجم از اتوبوس برآید. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: تهران به حداقل ۶ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و برای تأمین این تعداد اتوبوس حداقل  به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شهرداری چنین بودجه‌ای برای این کار در اختیار ندارد. با این حال، پیگیری‌هایی در حال انجام است که با روش‌های مختلف مانند تهاتر و تأمین منابع مالی با کمک دولت این کار انجام شود.