به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه خط ملی اعتیاد به شماره تلفن ۰۹۶۲۸، مرکز تلفنی برای ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد است، اظهار کرد: مردم در هر نقطه از کشور میتوانند از خدمات تخصصی اعتیاد بهره گیرند.
به گفته وی، در خط ملی مشاوره اعتیاد هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ متخصصان حوزه اعتیاد به ارائه مشاوره به افرادی که درباره پیشگیری از اعتیاد، مواد اعتیادآور و احتمالاً نیازمند شیوههای درمان با اطلاعات تخصصی هستند، میپردازند.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن ارائه گزارش ۶ ماهه از میزان تماسگیرندگان با خط ملی اعتیاد بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه، ۲۸۱ هزار و ۲۷۶ نفر با خط ملی اعتیاد تماس موفق داشتهاند و به این ترتیب تا پایان مهرماه به ۹۵.۱۱ درصد تماسگیرندگان پاسخ داده شده است.
به گفته وی، ۸۲ درصد این تماسگیرندگان زن بودند که مادران و همسران بیشترین تماسگیرندهها را تشکیل دادهاند.
رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که شایعترین سوالات تماسگیرندگان با خط ملی اعتیاد طی ماه گذشته چه بوده است، توضیح داد: به ترتیب، درخواست کمک و راهنمایی در مورد ترغیب فرد معتاد برای درمان، درخواست دستگیری فرد معتاد به علت آزار و اذیت خانواده و درخواست راهنمایی برای انتخاب مرکز ترک اعتیاد از شایعترین سوالات تماسگیرندگان طی ماه گذشته بوده است.