گروه حوادث: محموله لباس‌های دست دوم خارجی، قبل از رسیدن به بازار تهران، از سوی ماموران پلیس آگاهی ضبط شدند

قاچاقچیان این لباس‌ها را در یکی از شهرهای مرزی کشور در یک کامیون جاسازی کردند و قصد داشتند آنها را وارد پایتخت کنند که عملیات پلیس، آنها را ناکام گذاشت.

راز محموله لباس‌های دست‌دوم خارجی مدتی قبل و زمانی فاش شد که گزارش‌هایی دراختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد تعدادی از قاچاقچیان لباس‌های دست‌دوم قصد دارند مقادیر زیادی از این پوشاک‌ خارجی (معروف به تاناکورا ) را از مرزهای غربی کشور وارد تهران کنند.

با این گزارش، کارآگاهان مبارزه با قاچاق، با انجام گشت‌های شبانه روزی در ساعات اولیه بامداد جمعه گذشته با شناسایی و توقیف کامیون حامل پوشاک در خیابان فدائیان اسلام، 5 تن انواع پوشاک دست دوم خارجی را کشف کردند و کامیون به همراه راننده آن به اداره پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ امیری - رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران- با اعلام این خبر گفت: لباس‌های دست دوم خارجی از مناطق مختلف کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، اروپا و آمریکا جمع‌آوری می‌شود که ورود این کالا به کشور به‌علت مسائل بهداشتی ممنوع است و برابر قانون برای متهمان آن، جریمه‌هایی تا10برابر ارزش کالا در نظر گرفته می‌شود.