همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اسلامی ایران گسترش و تعمیق روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و ارمنستان را مخابره پیام دوستی به دنیا دانست و گفت:

 برای حل و فصل مشکلات میان کشورهای منطقه نیازی به دخالت ناتو نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  محمود احمدی ‌نژاد عصر سه شنبه در دیدار ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به اینکه روابط دو ملت و دو کشور بسیار عمیق و پایدار است، گفت: همکاری‌های تهران و ایروان می‌تواند به الگویی برای مناسبات دوستانه تبدیل شود.

رئیس‌جمهور در ادامه ضرورت تعمیق همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید در همکاری‌های دوجانبه بخش فرهنگی را بیش از پیش گسترش دهیم و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، سرمایه خوبی است که می‌تواند به نفع منافع دو کشور به‌کار گرفته شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه توسعه روابط با ارمنستان سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط دوجانبه وجود ندارد و مسائل منطقه‌ای نیز بر ضرورت عمیق‌تر شدن همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه افزوده است.

رئیس‌جمهور همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه را موجب تقویت امنیت، صلح و دوستی در منطقه دانست و تصریح کرد: کشورهای منطقه می‌توانند مشکلات خود را با همکاری‌ یکدیگر حل و فصل کنند و در این خصوص نیازی به دخالت ناتو و دیگران وجود ندارد و البته تجربه هم نشان داده است که دخالت آنها موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه در عرصه جهانی تحولات بزرگی در حال وقوع است، گفت: نظام تک قطبی تقریباً فروپاشیده است و تبعات آن خود را در نقاط مختلف جهان نشان خواهد داد؛ از این‌رو باید برای برقراری نظم جدیدی تلاش کنیم تا بر پایه آن دوستی و صلح پایدار برقرار شود.

وی یادآور شد: باید با ابتکار عمل از تحولات جهانی پیش بیفتیم تا بتوانیم منافع ملی خود را حفظ کنیم.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار خواستار گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی شد و گفت: توسعه روابط متقابل می‌تواند نشان‌دهنده مناسبات تنگاتنگ دو کشور باشد و به الگوی خوبی در منطقه تبدیل شود.

نعلبندیان همچنین با اشاره به حوادث منطقه قفقاز افزود: اتفاقاتی که بوقوع می‌پیوندد، نشان از حساسیت منطقه است و از این‌رو باید در پی پیدا کردن راه‌های جایگزین و جدیدی برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه باشیم.