وزیر بهداشت آلمان می‌گوید در مواجهه با موج چهارم شیوع کرونا در این کشور دوز یادآور واکسن کرونا به همه افراد در این کشور ارائه خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «ینس اشپان»، وزیر بهداشت آلمان گفت با وزای بهداشت منطقه‌ای این کشور توافق کرده است که در آینده به همه افرادی در این کشور که شش ماه از دریافت واکسن کرونایشان می‌گذرد، دوز یادآور واکسن تزریق شود.

اشپان گفت این کشور در دوره بسیار مشکلی از لحاظ وضعیت پاندمی کرونا به سر می‌برد و شمار بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه افزایش یافته است. به گفته او، بیماران از مناطق با بیمارستان‌های پرازدحام به به مناطق دیگر منتقل شده‌اند. اشپان از همه شهروندان آلمانی خواست واکسن بزنند و مقررات ایمنی را رعایت کنند.

او گفت: «هر کسی که فکر می‌کند که جوان و آسیب‌ناپذیر است، باید با کارکنان بخش‌های مراقبت‌ ویژه صحبت کند.»

رهبران دو ایالت ساکسونی و تورینگیای آلمان نیز روز جمعه محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با اوج‌گیری شیوع کرونا در این مناطق را اعلام کردند.

آلمان تا روز پنجشنبه ۲۵۰۳ تخت خالی در بخش‌های مراقبت ویژه در سراسر این کشور داشت، در حالیکه در شروع ماه اکتبر (مهر) این میزان حدود ۳۱۰۰ تخت بود.

آلمان روز جمعه ۳۷۲۱۰ مورد جدید کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان گزارش شده عفونت روزانه در این کشور برای دومین روز پیاپی از هنگام شروع پاندمی در سال گذشته در این کشور است.