رئیس پلیس راهور با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربین‌های ثبت تخلف است، گفت: فقط در ۷ شهر دوربین ثبت تخلف داریم که ۴۹ درصد دوربین‌ها معیوب است و کار نمی‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار کرد: تبصره‌های ۱ و ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی فرصت ۱۰ ساله‌ای به نیروی انتظامی داد که با توجه به کمبود نیرو از درجه‌داران با شرایط خاص استفاده کنند و در همین ایام هم دوربین‌ها و سامانه‌ها تجهیز شود، اما این اتفاق به دلیل کمبود منابع رخ نداد. از ابتدای اجرای این طرح از ۶۰۰۰ نفر از سربازان و درجه‌داران استفاده شد که اکنون این تعداد به ۱۲۰۰ نفر از درجه‌داران و سربازان رسید و طبیعتا در طول ۵ سال آینده کمتر هم خواهد شد.

او ادامه داد: در کل کشور ۴۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در ۷ شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که ۴۹ درصد دوربین‌ها معیوب بوده و کار نمی‌کند.

جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد

رئیس پلیس راهور اظهار کرد: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربین‌ها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود ۳۰ درصد آن برای شهرداری، ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد صندوق خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی و ۲۰ درصد برای حوزه توسعه فرهنگ رانندگی است، با وجود این طبق گزارش‌ها بخش زیادی از این پول‌ها هم به دستگاه‌ها واریز نشده است.

هادیان‌فر افزود: ۱۷۸ کد جریمه وجود دارد که فقط سربازان آموزش‌دیده آن را اعمال می‌کنند و درجه‌داران به ۶۱ کد دیگر رسیدگی کرده و دادن نمره منفی در صلاحیت سربازان نیست.

او در پایان با اشاره به انتقادهایی مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه گفت: ما در این موضوع نقشی نداریم و تنها به عنوان ضابط عمل می‌کنیم، این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

برچسب‌ها