سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ روستای در معرض خطر سیلاب در استان شناسایی شده که تاکنون مردم ۵۵ روستا در شهرک‌های امن جابه‌جا شده‌اند و ۳۷ روستای دیگر همچنان در معرض این مخاطره طبیعی قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو کیانی اظهار کرد: این روستاها بیشتر در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، اردل و کیار پراکنده شده‌اند و جابه‌جایی و درجاسازی این روستاهای در معرض خطر با محوریت بنیاد مسکن در حال انجام، اما هنوز کامل نشده است.

کیانی تصریح کرد: برای مقابله با خطر سیلاب که یکی از مخاطرات جدی در استان به شمار می‌رود آمادگی نسبی ایجاد و دستورالعمل‌های مرتبط برای هریک از شهرستان‌های تدوین و ابلاغ شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی نقاط استان در معرض خطر سیلاب قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی برای مقابله با سیلاب در استان انجام گرفته است که از جمله آن می‌توان به لایروبی مسیل‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و سیل‌بندها اشاره کرد.

کیانی بیان کرد:  دستورالعمل ایجاد آمادگی در هر یک از فصول سال متناسب با مخاطرات همان فصل تدوین می‌شود که سیلاب جدی‌ترین خطر در فصل زمستان به شمار می‌رود.