مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بروز سیلاب ناشی بارش‌های رگباری که از چهارشنبه شب در مناطق مختلف این استان آغاز شد و تا جمعه شب نیز ادامه داشت، باعث آبگرفتگی ۱۳۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های غربی این استان شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر احمدی اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی در حیاط منازل شده اند، ۷۰ واحد مسکونی در نوشهر، ۵۰ واحد مسکونی در تنکابن و ۶ واحد مسکونی نیز در رامسر است.

وی گفت: سامانه جدید بارشی که از چهارشنبه شب هفته گذشته وارد مازندران شد و تا جمعه نیز فعال بود، علاوه بر آبگرفتگی واحدهای مسکونی، به برخی راه‌های ارتباطی و دیواره‌های حفاظتی رودخانه‌های غرب مازندران نیز خسارت وارد کرد.

وی افزود: در پی بارندگی‌های شدید و رانش کوه و ورود گل و لای، مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال از روز پنجشنبه روی خودرهای عبوری مسدود شده است و شرکت آزاد راه‌های کشور باید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین با اشاره به انسداد جاده قدیم چالوس به مرزن آباد به علت ریزش کوه در منطقه ازارک، افزود: این مسیر که به علت بارش‌های سیلابی از روز پنجشنبه شب روی خودرها مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری دیشب بازگشایی شده است.

وی توضیح داد: اگرچه بارش ۴۰۰ میلی متر باران در مازندران در مقایسه با سال سیلاب سال ۹۷، ۵۰ درصد بیشتر بوده است ، اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت وارده آن ۹۸ درصد کمتر گزارش شده است ،گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی به موقع رودخانه‌ها و ساخت دیواره‌های حفاظتی، میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به تاسیسات زیربنایی مازندران در مقایسه با سیلاب‌های سال گذشته بسیار ناچیز بوده است.