رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان موفق به دستگیری سه سارق حرفه‌ای منازل شهروندان زنجانی که از طوایف خاص بوده و به صورت باندی عمل می‌کردند، شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، افزود: با توجه به وقوع سرقت منزل در سطح شهرستان زنجان تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده و مجرب پلیس آگاهی زنجان، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های انجام گرفته به شکل دقیق و کامل و وجود شباهت شگرد در تمام سرقت‌ها، موفق شدند در این ارتباط ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در دام قانون گرفتار سازند.

رحمتی افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده از سوی ماموران پلیس آگاهی و با توجه به مشاهده ادله و مستندات پلیسی غیرقابل انکار، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به انجام ۱۱ فقره سرقت منزل از نقاط مختلف شهر زنجان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه این سارقین بر اساس مهارت و تجربیاتی که در سرقت داشتند منازل را شناسایی و در فرصت مناسب وارد منزل شده و اموال کم حجم اما با ارزش همچون زیورآلات، وجوه نقد و تابلو فرش را به سرقت می بردند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این رابطه یک مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد، اعلام کرد: چند مالباخته نیز در این خصوص به پلیس آگاهی زنجان مراجعه و از متهمان شکایت داشتند که متهمان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به دادسرا معرفی شدند.

رحمتی با تاکید براینکه مردم از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها نیز اقدام کنند، به صاحبان منازل توصیه کرد از قرار دان اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا هنگام ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، به صورت پراکنده در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.

رحمتی افزود: مردم به گاوصندوق‌هایی که بیشتر به شکل کابینت و صندقچه بوده و از طرفی سبک نیز هستند و به سهولت از سوی سارقین جابجا شده و یا قفل آنها باز می‌شود اطمینان نکنند و بهتر است که اقلام با ارزش خودرا به صندوق نگهداری امانات بسپارند.