رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اسکان اضطراری زلزله زدگان هرمزگانی آغاز شده، از توزیع و برپایی ۱۲۶۵ چادر در شهرهای مختلف استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازجمعیت هلال احمر، کریم همتی در خصوص اقلام توزیع شده و خدمات ارائه شده به زلزله زدگان هرمزگانی گفت: هماهنگی جهت تجهیز اماکن عمومی و ورزشگاه ها برای اسکان اضطراری با مدیریت بحران استانداری نخستین اقدامی بود که روز گذشته در راستای اسکان اضطراری انجام شد.

او افزود: آغاز توزیع اقلام زیستی برای اسکان اضطراری خانوارهای روستایی و استقرار خانوارهای بخش فین در اماکن عمومی نیز با بهره گیری از نیروهای هلال احمر همچنان ادامه دارد و تلاش می شود تا کلیه زلزله زدگان تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از صبح امروز نیز توزیع بسته های غذایی در بین آسیب دیدگان آغاز شد و تا این لحظه ۱۱۲ محموله غذایی ۷۲ ساعته در اختیار خانواده ها قرار گرفته است و توزیع این بسته های غذایی نیز تداوم دارد.

همتی ادامه داد: چادرها و بسته های غذایی در گیشان غربی، آب شیرین، ذرتو بالا و پایین، چلو، گهره، قطب آباد، قره چاه، سرزه، رضوان، فین، رودشور، چاه کل، دره گز و بندرعباس توزیع شده است و سایر نقاطی که به بسته های غذایی و اسکان اضطراری نیاز دارند نیز شناسایی شده است و تمامی نیازمندی آن ها تامین خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص اسکان اضطراری زلزله زدگان هرمزگانی توضیح داد: تا ظهر روز دوشنبه، ۱۰۴۳ چادر در میان آسیب دیدگان توزیع و ۲۲۲ چادر نیز در محل های ایمن برپا شده است تا شهروندان بتوانند در آرامش کامل روزهای آتی را سپری کنند.

زمین لرزه  ۶.۴ ریشتری ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه بخش های استان هرمزگان را به لرزه در آورد.