چین با برزگترین شیوع کرونای دلتا این کشور مبارزه می‌کند و شمار عفونت‌ها در شهر دالیان در شمال شرق این کشور سریع‌تر از هر جای دیگری در حال افزایش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات چینی می‌گویند ۳۲ مورد جدید عفونت با انتقال محلی در روز یکشنبه در این کشور گزارش شده است که اغلب آن موارد مربوط به شهر دالیان در شمال شرق این کشور بوده است. به این ترتیب شمار کل موارد محلی کرونا در چین از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) به ۱۳۰۸ مورد رسیده است.

این گسترده‌ترین شیوع سویه‌ی کرونای دلتا در چین است که ۲۱ ایالت، منطقه و شهر را فراگرفته است. با اینکه این شیوع کوچکتر از بسیاری شیوع‌ها در کشورهای دیگر است، مقامات چینی بر اساس دستورالعمل «تحمل صفر» در تلاش هستند که تا مانع سرایت بیشتر ویروس شوند.

در شیوع فعلی کرونا در چین، چند منطقه در ایالت‌های دیگر توانسته است شعله‌ورشدن موارد عفونت را با اعمال سریع مجموعه‌ای از اقدامات از جمله ردیابی تماس سختگیرانه، انجام چندین دور آزمایش در افراد در معرض خطر، تعطیل کردن مراکز تفریحی و فرهنگی و محدود کردن گردشگری و حمل‌ونقل عمومی مهار کنند.

اما شهر دالیان در تلاش برای مهار ویروس همچنان در تعطیلی عمومی است. این شهر بندری ۷.۵ میلیون نفری حدود ۲۴ مورد جدید سرایت محلی کرونا در روز را شناسایی کرده است که بیش از هر شهر دیگری در چین است.

چند شهر نزدیک دالیان به افراد ورودی از این شهر گفته‌اند پیش از امکان حرکت آزادانه در شهر باید ۱۴ رور در مراکز قرنطینه عمومی به سر ببرند.

سرزمین اصلی چین از ابتدای پاندمی تا ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) ۹۸۳۱۵ مورد ثابت‌شده کرونای علامت‌دار گزارش کرده است، از شامل عفونت‌های با سرایت محلی و عفونت‌ها در افراد آمده از خارج کشور است. شمار موارد مرگ ناشی از کرونا نیز در این کشور ۴۶۳۶ مورد بوده است.