همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، آیین نکوداشت و نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر «مهری سویزی» در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای حفظ نام و تلاش های اندیشمندان حوزه فرهنگ و ادب مراسم آیین نکوداشت و نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر «مهری سویزی» با حضوری جمعی از مدیران سازمان فرهنگی و هنری ، اندیشمندان و فرهیختگان در فرهنگسرای خانواده برگزار شد. در این مراسم رییس سازمان فرهنگی هنری تهران با بیان ویژگی های این دکتر سویزی به عنوان شخصیتی اندیشمند و برجسته افزود:« دکتر سویزی ویژگی‌های برجسته‌ای داشت و شخصیتی اندیشمند، شکیبا، جهادی، انقلابی و بانویی در تراز انقلاب اسلامی بود، اما به اعتقاد من ویژگی ممتاز ایشان معلمی است. معلمی ارزش‌آفرین است و خانم سویزی یک معلم بود.»

حجت‌الاسلام میثم امرودی ودرباره علت نام‌گذاری مراکز فرهنگی به نام شخصیت‌هایی مانند دکتر سویزی عنوان کرد: «نام‌ها اهمیت دارند و به اماکن هویت بخشی می‌کنند. وقتی نام خانم دکتر سویزی را روی یک کتابخانه بگذاریم، برکات این نام جاری می‌شود. این کتابخانه مأموریت دارد که خانم سویزی و تفکرات ایشان را به مردم بشناساند. تفکراتی که محوریت آن خانواده و نقش ویژه زنان در خانواده است.»

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد:« انتظار داریم این کتابخانه در ابعاد مختلف به یک کتابخانه تخصصی در حوزه خانواده تبدیل شود و حلقه‌های کارشناسی خانواده در آن شکل بگیرد. اتفاقی که در کتابخانه دکتر طوبی کرمانی افتاده و اینجا هم رخ خواهد داد. امیدواریم کتابخانه دکتر سویزی در راستای دغدغه‌های ایشان یعنی محوریت نهاد خانواده فعالیت کند.»

همچنین شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده در ادامه این مراسم افزود:«افتخار داریم امروز مقام دکتر مهری سویزی را گرامی بداریم و با توجه به فعالیت‌های ارزنده ایشان در زمینه خانواده، با تصویب شورای اندیشه‌ورز خانواده مقرر شد کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده را به نام ایشان مزین کنیم. نگارش ۱۵ جلد کتاب و ۴۰۰ مقاله در حوزه مطالعات زنان و مدیریت خانواده، ما را بر آن داشت بزرگداشت این بانوی دانشور نویسا را همزمان با هفته کتاب و در زادروزشان برگزار کنیم.»

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی، سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، سرهنگ مجید محمدولی به نمایندگی از پلیس پایتخت، جمشید رحمانی پناه دبیر شورایاری محله یوسف‌آباد و خانواده مرحوم مهری سویزی در این مراسم حضور داشتند. غلامعلی افروز، مجید ابهری و کاظم فروتن اعضای شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری دیگر حاضران از شرکت کنندگان در این در مراسم بودند.