رولزرویس امروز (جمعه) اعلام کرد که هواپیمای برقی این شرکت به حداکثر سرعت ۶۲۳کیلومتر در ساعت رسیده است که بدین ترتیب این هواپیما را به «سریع‌ترین وسیله‌نقلیه تمام الکتریکی جهان» تبدیل کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، رولزرویس که البته نباید آن با «رولزرویس موتور» اتومبیل‌ها که متعلق به شرکت ب‌ام‌و است اشتباه گرفته شود، اعلام کرد که «روح نوآوری» سریع‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان است.

به همین منظور، این شرکت ۳ ادعای ثبت جهانی را به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال خواهد کرد. اینها ادعاها عبارتند از: هواپیما با حداکثر سرعت ۵۵۵.۹ کیلومتر در ساعت در طول ۳ کیلومتر. رسیدن به ۵۳۲.۱ کیلومتر در ساعت در طول ۱۵ کیلومتر و صعود به ۳۰۰۰ متر در ۲۰۲ ثانیه.

در طول این آزمایش‌ها بود که هواپیما حداکثر سرعت خود را به ۶۲۳ کیلومتر در ساعت رساند و ثبت کرد.

هواپیمای «روح نوآوری» نتیجه پروژه‌ای به نام ACCEL یا تسریع برق‌رسانی پرواز است.

شرکای این طرح شامل متخصص موتورهای الکتریکی و کنترلرهای یاسا و الکترو فلایت می‌شود که رولزرویس آن را به‌عنوان یک استارت‌آپ هوانوردی توصیف کرده است. یاسا یک شرکت تابعه، کاملا متعلق به مرسدس بنز است.

از نظر بودجه، ۵۰ درصد از مؤسسه فناوری هوافضا با مشارکت وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی دولت بریتانیا و Innovate U.K تأمین شده است.

بیشتر بخوانید:

به گفته رولزرویس، این هواپیما از یک موتور الکتریکی ۴۰۰ کیلوواتی استفاده می‌کند و پرقدرت‌ترین بسته باتری پیشرانه‌ای که تا به حال در هوافضا مونتاژ شده است را در اختیار دارد. این هواپیما در ماه سپتامبر، اولین پرواز خود را به پایان رساند و حدود ۱۵ دقیقه در آسمان بریتانیا پرواز کرد.