تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: به علت بارش برف همراه با کولاک شدید راه ارتباطی خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان از سوی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای رضوانشهر مسدود شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معروف خسروی اعلام کرد: بارش برف همراه با کولاک شدید ده‌ها خودروی عبوری و سرنشینان آنها را در محورهای ارتباطی خلخال به اسالم و پونل را زمین‌گیر کرده است.

وی افزود: در حالی که راه ارتباطی خلخال به اسالم و پونل از طریق راهداران خلخال بازگشایی و برف‌روبی شده است، اما به همراه نداشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان خودروهای عبوری از این محور علت اصلی توقف بین راه و گرفتاری آنان در  برف و کولاک این جاده در طول شب گذشته و بامداد است.

خسروی اظهار کرد: کولاک از عصر روز گذشته (جمعه ۲۸ آبان) آغاز و به‌ خاطر شدت کولاک و محدودیت دید ناشی از آن بیش از ۳۰۰ خودرو در این مسیر گرفتار شده بودند که با کمک راهداران از میان برف رهایی یافته و به مسیر خود ادامه دادند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: بیشتر خودروهای زمین‌گیر شده که در کولاک بامداد امروز در جاده خلخال به اسالم و  به علت نداشتن زنجیر چرخ در میان راه متوقف شده بودند با کمک راهداران و جابجایی چندین خودروی متوقف در میان راه به مسیر خود ادامه داده و راه برای تردد خودروهای عبوری در این جاده باز شد.

حجت‌الاسلام عبدالاحد بابایی رییس جمعیت هلال  احمرخلخال نیز با توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری در جاده‌های خلخال به اسالم و پونل گفت: با حضور سه تیم مجهز امدادی با ۱۲ امدادگر و نجاتگر در کنار راهداران سخت‌کوش در راهدارخانه الماس علاوه بر اسکان گرفتارشدگان در کولاک شب گذشته و بامداد امروز به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی از برف و یخ ده‌ها خودروی گرفتار در میان جاده کمک کردند.