تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خدمات رسانی ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی در شب‌های احیا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در شب‌های 21 و 23 ماه مبارک رمضان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو تا پایان مراسم لیالی قدر فعال خواهند بود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: خدمات‌رسانی اتوبوسرانی و مترو تهران در لیالی قدر به صورت رایگان صورت خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در دو شب باقی مانده از شب‌های احیا ساعت کاری مترو تهران تا 12 شب ادامه خواهد داشت، گفت: برای بازگشت شهروندان، در پایان مراسم عزاداری از حرم مطهر امام خمینی(ره) دو قطار مترو سرویس دهی و مسیر را تا پایان خط 1 ادامه خواهند داد.

وی افزود: همچنین عزاداران می‌توانند از میادین بزرگ، تقاطع‌های اصلی و شهرک‌های مهم شهر به وسیله اتوبوس خود را به حرم مطهر امام خمینی (ره)، مصلی امام خمینی(ره)، حرم عبدالعظیم و مهدیه تهران برسانند و در پایان مراسم باز با همان اتوبوس ها به مبدا بازگردند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌ها بر اساس در خواست و استقبال شهروندان تعیین می‌شود، گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد از میادین اصلی مانند میدان امام حسین(ع)، انقلاب، خراسان، صنعت و تقاطع‌های مهم مانند چهارراه تهرانپارس اقدام به جابه‌جایی شهروندان در لیالی قدر خواهند کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک همچنین از نحوه خدمات رسانی تاکسیرانی در شب‌های احیا، گفت: تاکسی‌های برخی شرکت‌های خصوصی تا پایان مراسم شب‌های 21 و 23 ماه مبارک رمضان در امکان اصلی برگزاری مراسم‌های مذهبی مانند حرم مطهر عبدالعظیم، مسجد امام حسین (ع)، مسجد ارگ، مهدیه تهران، امام زاده صالح، امام زاده علی اکبر و مصلی تهران حضور خواهند داشت تا عزاداران بتوانند به راحتی به وسیله تاکسی به مقصد مورد نظرشان برسند.

مهندس تشکری در ادامه گفت: شرکت‌های مهرگان الوند، باغ آسمان، ایرانیان، پاسارگارد ، آریا، راه پویان پایتخت سیر و هفت اقلیم شرکت‌های تاکسیرانی هستند که در لیالی قدر به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.