هر خانه، شرکت یا کسب و کاری به کمپرسور نیاز دارد. در این مقاله به معرفی کامل قیمت و خرید کمپرسور باد از ایران کمپرسور پرداخته‌ایم.

کمپرسور هوا دستگاهی است که از یک موتور الکتریکی برای تبدیل نیرو به انرژی پتانسیل به شکل هوای فشرده استفاده می‌کند که سپس توسط این کمپرسورها به مخازن ذخیره‌سازی منتقل می‌شود. سپس هوای فشرده با استفاده از انرژی جنبشی هوا در هنگام آزاد شدن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسور باد را می توان بر اساس عملکرد، تعداد مراحل فشرده سازی، راه های خنک کنندگی، نوع محرک و انواع روغن کاری دسته بندی کرد.

انواع کمپرسور باد از لحاظ عملکرد

کمپرسور باد به سه نوع اصلی دسته بندی می شود. کمپرسورهای گریز از مرکز که شامل یک سیلندر یا یک نوع درام است که با روشن شدن موتور دستگاه بسیار سریع می چرخد. نیروی گریز از مرکزی که با این چرخش بوجود می آید برای فشرده سازی هوا یا هر عنصر دیگر در تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگر از کمپرسورهای باد مدل رفت و برگشتی می باشند. اگر به سرعت بیشتری جهت فشرده سازی نیاز دارید توصیه می کنیم که از این نوع کمپرسورها استفاده کنید. در این مدل از یک سری سیلندرهای به هم پیوسته استفاده شده است که فشار را در مراحل مشخص فشرده و آزاد می کند.

با این حال، پرکاربردترین نوع کمپرسور هوای صنعتی، مدل پیچی چرخشی است. این نوع از کمپرسور دارای یک پیچ فلزی بزرگ است که در داخل یک لوله یا سیلندر فلزی بزرگتر محصور شده است. هنگامی که کمپرسور روشن می شود، هوا یا سیال را درون خود می کشد و در نتیجه قدرت و فشرده سازی ایجاد می شود. این مدل از کمپرسور هوای صنعتی معمولا در سیستم های خنک کننده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کمپرسور باد از لحاظ روغن کاری

کمپرسورهای باد از لحاظ روغن کاری به دو دسته روغنی و بدون روغن تقسیم می شوند. کمپرسورهای بدون روغن بیشترین سطح تولید هوای پاکیزه را دارند و کاربردهای فراوانی در صنعت بخصوص صنعت پزشکی دارند. از دیگر موارد کاربرد کمپرسورهای اویل فری می توان به صنایع مواد غذایی، صنایع داروسازی، بیمارستان ها، غواصی و پر کردن کپسولهای اکسیژن اشاره کرد. استفاده از این نوع کمپرسور در هزینه ها بسیار صرفه جویی می کند.

مشخصات انواع کمپرسور باد بدون روغن Oilfree

قبل از خرید کمپرسور باد بهتر است نسبت به مشخصات فنی انواع آن اطلاعات کاملی داشته باشید. در این جدول به معرفی انواع کمپرسور باد بدون روغن پرداخته ایم. مدل های بیشتر را می توانید در وب سایت ایران کمپرسور irancompressor.com مشاهده نمایید.

کمپرسور باد بدون روغن ۱۰ الی ۵۰ لیتری

کمپرسور باد روغن ۶۰ الی ۱۰۰ لیتری

کمپرسور باد روغن ۱۰۰ الی ۱۵۰ لیتری

کمپرسور باد روغن صنعتی

کمپرسور باد ۱۰ لیتری سایلنت
(بدون صدا و روغن)

پمپ باد اویل فری ۶۰ لیتری (۸۰۰وات)

کمپرسور باد ۱۰۰ لیتری اویل فری+موتور ۲.۲ اسب بخار

کمپرسور باد ۲۰۰ لیتری ۴ سیلندر اویل فری
(۴ اسب)

کمپرسور باد ۲۵ لیتری (اویل فری oil free)

پمپ باد اویل فری ویژه ۸۰ لیتری
(همراه با ۲ عدد فن اضافی)

کمپرسور باد ۱۲۰ لیتری سایلنت ۲    موتوره(۸۰۰w*۲)

کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری اویل فری+ برد هوشمند

کمپرسور باد ۳۰ لیتری (اویل فری oil free)

پمپ باد بدون روغن ۸۰لیتری دوموتور (سری جدید)

کمپرسور باد ۱۵۰ لیتری اویل فری )۸۰۰w*۲)

کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری سایلنت (۳*۱۶۰۰w)

کمپرسور باد ۳۵ لیتری سایلنت
اویل فری oil free))

کمپرسور باد ۶۰ لیتری (موتور۸۰۰وات)

کمپرسور باد ۱۵۰ لیتری(۴.۵ اسب بخار)

کمپرسور باد ۴۰۰ لیتری سایلنت
(oil free)

کمپرسور باد ۴۰ لیتری اویل فری oil free))

کمپرسور باد ۶۰ لیتری اویل فری (۲ اسب بخار)

کمپرسور باد اویل فری ۱۰۰ لیتری دو موتور

کمپرسور باد اویل فری ۲۵۰ لیتری (۸۰۰w*۲)

کاربرد انواع کمپرسور باد بدون روغن

کمپرسور باد بدون روغن جزء کمپرسورهای صنعتی و نیمه صنعتی محسوب می‌شود و از کاربردی ترین انواع کمپرسورهای باد به شمار می‌رود.

کمپرسور باد بدون روغن را می توان در صنایع زیر به صورت قابل توجهی دید:

صنایع خودروسازی

بیشترین کاربرد کمپرسور بدون روغن در صنایع خودروسازی بیشتر در تزریق و پاشش رنگ خودرو می‌باشد.

صنایع پتروشیمی و معادنن

از این جهت که جابجایی انواع کمپرسور باد بدون روغن آسان می‌باشد، در صنایع پتروشیمی و معادن استفاده از این نوع کمپرسور نقش برجسته‌ای دارد.

صنایع شیمیایی

حساسیت و حجم بالای تولیدات شیمیایی در این صنایع باعث شده است که فعالان این حوزه استفاده از کمپرسور باد بدون روغن را به دیگر انواع آن ترجیح دهند.

صنایع تاسیساتی

استفاده از کمپرسورهای باد بدون روغن بیشتر در صنعت گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع حمل و نقل

کمپرسور باد در صنایع حمل‌ونقل بیشتر نقش تهویه، خنک کنندگی و هوادهی را دارند. از جمله این صنایع می‌توان به تجهیزات مختلف دریایی مانند نفتکش‌ها و کشتی ها، خطوط ریلی و خطوط هوایی اشاره کرد.

صنایع پزشکی

از دیگر کاربردهای مهم کمپرسورهای بدون روغن ایران کمپرسور می‌توان به کاربرد در صنایع پزشکی اشاره کرد. وجود روغن و تولید مواد شیمیایی حاصل از سوختن آن می‌تواند در این صنعت بسیار خطرناک باشد. به همین علت فعالان این حوزه ترجیح می دهند از نوع بدون روغن یا همان اویل فری انواع کمپرسور در این صنعت استفاده کنند.

کمپرسور بدون روغن مخصوص دندانپزشکی

کمپرسورهای مخصوص دندانپزشکی به علت حساسیت بالایی‌که این شغل دارد از نوع بدون روغن انتخاب می‌شوند. ظرفیت‌هایی که برای این حوزه بیشترین کاربرد را دارند، ظرفیت های ۳۰، ۴۰ و ۸۰ لیتری می‌باشند. همچنین افقی یا عمودی بودن این نوع از کمپرسورها در حوزه دندانپزشکی با توجه به نیاز کاربر مشخص و انتخاب می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که ابعاد مخزن در حالت‌های افقی و عمودی برای ظرفیت های مختلف متفاوت می‌باشد.

کیفیت هوای تولید شده در کمپرسور باد بدون روغن دندانپزشکی تاثیر مستقیمی روی قیمت این نوع از کمپرسورها دارد. قیمت کمپرسور باد بدون روغن برندهای خارجی بسیار بیشتر از قیمت کمپرسور باد دندنپزشکی ایران کمپرسور می‌باشند. برای خرید کمپرسور باد دندانپزشکی حواس‌تان به اجناس تقلبی موجود در بازار باشد. بهتر است قبل از خرید کمپرسور باد بدون روغن حتما از مشاورین مجرب و متعهد فعال در این زمینه مشاوره لازم را کسب نمایید سپس با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.

مهمترین ویژگی کمپرسورهای دندانپزشکی بدون روغن بدون آنها می‌شود. چرا که وجود هر گونه روغن و ذرات تولیدی از آن می تواند موجب ایجاد عفونت های دهان و دندان شود. وجود فیلترهای تصفیه کننده و آنتی باکتریال از دیگر ویژگی های شاخص این کمپرسور می باشد. خشک بودن هوای خروجی کمپرسور دندانپزشکی به وسیله نصب درایر تبریدی جهت جداسازی رطوبت نیز از ویژگی های بارز این نوع کمپرسور می باشد. کم سر و صدا بودن کمپرسور دندانپزشکی نیز باعث شده است که بتوان آن را در محیط بسته ای مثل کلینیک ها استفاده کرد.

مهمترین مزیت های کمپرسور باد بدون روغن

از مهمترین ویژگی های کمپرسور باد بدون روغن ایران کمپرسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هوای تولید شده در این نوع از کمپرسورها بسیار باکیفیت می باشد.
  2. کمپرسور باد بدون روغن بدون هر گونه سر و صدا می باشند.
  3. ظرفیت و ابعاد آنها بسیار متنوع است.
  4. جابجایی کمپرسورهای باد بدون روغن آسان می باشد.
  5. نصب و تعمیر آنها از طریق پشتیبان انجام می شود.
  6. ایمنی و سلامت را تضمین می کند.
  7. قابلیت ارتقا را دارند.
  8. در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.
  9. دارای گارانتی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کمپرسور باد بدون روغن به یک فروشگاه مطمئن مانند ایران کمپرسور مراجعه کنید.