در میان محدودیت‌های جاری ارسال و افزایش هزینه‌های حمل و نقل، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ایمیلی از کارکنان شرکت‌اش خواست تا به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحویل خودروهای الکتریکی به مشتریان باشند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، تسلا امسال برای تحویل خودروهای جدید به مشتریان در ایالات متحده مطابق با محدوده‌های تاریخی وعده داده شده اولیه تلاش کرده است. با این حال برخی از مشتریان تسلا ماه‌ها تاخیر در تحویل داشته‌اند که باعث شد هزینه‌های اجاره و اپلیکیشن‌های مخصوص را از جیب خود بپردازند و به دلیل مهلت‌های زمانی کوتاه، نیاز به درخواست مجدد برای وام داشته باشند.

تسلا البته تنها خودروساز برقی نیست که مشتریان را بیش از آنچه برای خودروهای جدید و تمام الکتریکی خود انتظار داشتند، منتظر می‌گذارد. به عنوان مثال، هفته گذشته، ریویان اتوموتیو هم افرادی را که خودروی R1S، را رزرو کرده بودند، از تاخیر در تحویل مطلع کرد.

از آغاز سال ۲۰۲۱، تسلا هدف مشخصی برای تحویل خودرو در این سال ارائه نکرده است. اما آنها دستورالعمل نه چندان کارآمد خود را برای ۵۰ درصد رشد متوسط ​​سالانه در تحویل خودرو در یک افق چند ساله، از جمله در درآمد سه ماهه سوم خود، تکرار کرده‌اند.

جونگ هنگ لی مدیرعامل و رئیس تحقیقات JL Warren Capital هفته گذشته در یادداشتی به سرمایه گذاران نوشت که انتظار دارد فروش تسلا حداقل در این سه ماهه در چین به افزایش خود ادامه دهد. او خاطرنشان کرد: «افزایش قیمت بنزین به نفع همه برندهای جدید خودروهای انرژی است.»

بر اساس نتایج یک تحقیق، حدود ۱.۳ میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۰ در چین فروخته شده است. پیش‌بینی شده است که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱.۹ میلیون افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

چین با حمایت قوی دولت از برقی شدن، بزرگ‌ترین بازار خودروهای جدید در جهان است.