رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش شرایط ارتقای رتبه ۲ آن دسته از معلمانی را که از اول مهر ۱۳۹۸ و بعد از آن رتبه یک کسب کرده‌اند اعلام کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در این باره توضیح داد: با عنایت به برداشت‌های مختلف از اطلاعیه شماره ۱۴ مورخ ۱۷ تیر ۱۳۹۹ به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای صحیح شیوه‌نامه مورخ ۴ دی ۱۳۹۸ به آگاهی می‌رساند به منظور جلوگیری از تضییع حقوق معلمانی که قبل از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ سنوات تجربی آنان بیشتر از ۲ سال بوده و در تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ در رتبه یک تخصیص یافته‌اند، برای ارتقا به رتبه ۲ به جای ۴ سال توقف در رتبه یک، ۴ سال تجربه آموزشی آنان جایگزین شده است.

لذا بند ۱۳ اطلاعیه مذکور (کارکنانی که با رعایت ضوابط شیوه‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان در رتبه یک قرار می‌گیرند، ارتقای به رتبه ۲ آنان منوط به داشتن ۶ سال سابقه خدمت است که ۴ سال از این سوابق خدمت در مشاغل آموزشی، موضوع بند «یک» شیوه‌نامه خواهد بود. بدین‌ترتیب ۴ سال تجربه آموزشی این افراد جایگزین ۴ سال توقف خواهد شد. مثال: فردی که در تاریخ اول مهر ۹۵ رتبه مقدماتی را اخذ کرده در تاریخ اول مهر ۹۹ و با رعایت سایر مقررات، مشمول ارتقا به رتبه ۲ می‌شود) صرفا برای آن دسته از افرادی که قبل از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ دارای بیش از ۲ سال تجربه آموزشی بوده‌اند، با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

بنابراین صرفا برای این افراد به جای ۴ سال توقف در رتبه یک، ۴ سال تجربه آموزشی قبلی آنان ملاک عمل قرار گرفته است.

با عنایت به مراتب فوق ارتقای رتبه معلمانی که از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ و بعد از آن رتبه یک را کسب کرده‌اند برای ارتقا به رتبه ۲ داشتن شرایط ذیل الزامی است:

- داشتن حداقل ۶ سال تجربه و حداقل ۴ سال توقف در رتبه یک

- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه یک

- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول سه سال متوالی منتهی به رتبه بعدی (امتیاز هر سال باید از کمتر از ۷۵ باشد)

- کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد.)

مقتضی است مراتب فوق جهت ارتقا به رتبه‌های ۱ و ۲ ملحوظ نظر قرار گردد.

این اطلاعیه در مورد مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان که از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ و بعد از آن مشمول ارتقا به رتبه ۱ و ۲ می‌شوند قابلیت اجرایی داشته و با صدور آن کلیه اقدامات قبلی مغایر اصلاح می‌شود.