تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

لامبورگینی اوروس که چهارم دسامبر ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، اکنون چهارمین سال حضور پرقدرت خود در بازارهای جهانی را جشن می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، لامبورگینی از سال ۲۰۱۸ تاکنون، بیش از ۱۶ هزار دستگاه از این کراس‌اوور را به سراسر جهان صادر کرده است.

این میزان فروش در ۴ سال، یک رکورد برای لامبورگینی محسوب می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که ۸۵ درصد از خریداران مشتریان جدید هستند و تاکنون لامبو نداشته‌اند.

همچنین لامبورگینی در سال ۲۰۱۹ یک پیک تجاری داشته و با فروش ۸ هزارو ۲۰۵ خودرو، ۴۳ درصد رشد فروش نسبت به بازه مشابه سال گذشته‌اش داشته است. حجم معاملات این شرکت ایتالیایی نیز در این بازه زمانی، یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون یورو بوده است.

از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ لامبو ۶۹۰۲ دستگاه خودرو به نقاط مختلف جهان صادر کرده که این ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته و ۶ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است.

برخی گزارش‌ها حاکی از تست‌های جدید این شرکت برای رونمایی از نسخه جدید اوروس است.

بیشتر بخوانید:

اوروس کنونی موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری دارد که ۶۴۱ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. گفته‌شده نسخه جدید اوروس ۱۰ سیلندر با حجم ۵۲۰۰ سی‌سی خواهد بود که طبیعتا خروجی آن نیز بیشتر از نسخه کنونی است.