تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰

در حالی که مردم فنلاند هنوز در شوک حادثه تیراندازی نوامبر گذشته (آبان) در مدرسه‌ای در این کشور به سر می بردند،بار دیگر تیراندازی در یک کالج در شهر کاهاجوکی این کشور، باعث شد ترس و هراس بر سر مردم این کشور سایه افکند.

به گزارش آسوشیتدپرس،  ساعت 11 دیروز، جوان مسلحی در حالی که کلاه سیاه رنگی صورتش را پوشانده بود قدم به کالج هتلداری در شهر کاهاجوکی فنلاند گذاشت.

مرد جوان بدون آنکه کسی مانعش شود، به سمت محل برگزاری جلسه‌ امتحانی که در آن تعداد زیادی از دانشجویان کالج حضور داشتند، رفت و دقایقی بعد ناگهان صدای شلیک گلوله در فضای کالج پیچید.

200 دانشجو و معلم این کالج، با شنیدن  صدای شلیک گلوله‌ها، به بیرون از کلاس‌ها دویدند و  در این هنگام جوان مسلح بدون آنکه هدف خاصی را مد نظر داشته باشد، به سوی تمام کسانی که در میدان دیدش قرار داشتند، آتش گشود.

شلیک برای خودکشی

لحظاتی بعد در حالی که اجساد قربانیان و مجروحان حادثه کف حیاط کالج افتاده بود، خودروهای پلیس به سرعت مدرسه را به محاصره درآوردند و عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری  مرد جنایتکار آغاز شد اما قبل از آنکه پلیس بتواند وی را خلع‌سلاح کند، جوان مهاجم  دست به خودکشی زد.

در حالی که بر اثر شلیک‌ گلوله‌ها، آتش سوزی گسترده‌ای در کالج به راه افتاده بود، تیم‌های آتش ‌نشانی همزمان با نیروهای پلیس وارد کالج شدند و عملیات انتقال مجروحان حادثه و مقابله با آتش سوزی آغاز شد.

بر اساس نخستین گزارش‌ها، در این حادثه ده‌ها دانشجوی کالج هتلداری مجروح شدند و حداقل 9 نفر جان باختند. 

تهدیدهایی در یوتیوپ

با وجود آنکه در نخستین لحظات وقوع این حادثه، پلیس هیچ اظهار نظری درباره انگیزه عامل این جنایت نکرده است، خبرنگاران جنایی روزنامه‌های فنلاند، در پایگاه اینترنتی یوتیوپ، فیلمی را پیدا کرده‌اند که احتمال می‌رود جوان مهاجم آن را قرار داده باشد.

در این فیلم  که هفته‌های اخیر روی پایگاه اینترنتی قرار گرفته است، مرد جوانی دیده می‌شود که با در دست داشتن اسلحه‌ای به هدفی نامشخص که روبه‌رویش قرار دارد، شلیک می‌کند.

این جوان که خود را آقای سارای و اهل کوهاجوکی معرفی می‌کند، رو به سمت دوربین می‌گوید به زودی جنگ آغاز خواهد شد.

او سپس می‌ افزاید: «زندگی همه‌اش جنگ است، زندگی همه‌اش درد است و تو در این جنگ تنها هستی».

در این فیلم همچنین تصاویری درباره شلیک‌ مرگبار در مدرسه کلمباین آمریکا در 1999  دیده می‌شود، در آن حادثه 2 دانش‌آموز مدرسه با در دست داشتن اسلحه‌هایی به آنجا رفتند و به سوی دانش آموزان و معلمان آتش گشودند.

2 قتل عام در یک سال

حادثه مدرسه کاهاجوکی در حالی رخ می‌دهد که حادثه‌ مشابهی در نوامبر (آبان) گذشته در منطقه جوکلای -50مایلی پایتخت فنلاند - رخ داد و در جریان آن «پککا اریک آئونین» یکی از دانش‌آموزان مدرسه یوکلا، پس از آنکه تهدیدی را روی پایگاه اینترنتی یوتیوپ قرار داد، به مدرسه راهنمایی‌ای که در آنجا تحصیل می‌کرد، رفت و به سوی دانش‌آموزان این مدرسه آتش گشود.

زندگی برایم ارزشی ندارد

او در آخرین لحظات فریاد می زد که تنها تعداد کمی از انسان‌ها ارزش زندگی را دارند و بقیه باید بمیرند. او بعد از آنکه 6 دانش آموز، ناظم مدرسه و یکی از پرستاران مدرسه را کشت، اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش قرار داد و به سر خود شلیک کرد