فضای ورودی خانه نمونه کوچکی است از کل فضایی که در آن زندگی می‌کنید. این بدان معنی است که اگر ورودی زیبایی داشته باشید، مسلما خانه‌تان نیز به همان اندازه زیبا خواهد بود. حتی اگر این طور هم نباشد، از آن جا که ورودی اولین مکانی است که در بدو ورود به یک فضا با آن مواجه می‌شویم، اولین و بیشترین تاثیر را بر برداشت کلی ما از آن فضا خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، ورودی خانه از آن فضاهایی است که تمام اعضای خانه از آن استفاده می‌کنند و معمولا محل قرار گرفتن وسایلی چون کلید، کفش‌ها و بقیه مواردی است که افراد در طول روز به آن احتیاج دارند. اما معمولا این فضا همیشه شلوغ و غیر کاربردی است. در ادامه چند پیشنهاد برای سازماندهی و کاربردی کردن بیشتر ورودی خانه به شما خواهیم داد.

۱- سینی‌های فلزی

در هر خانه‌ای سینی‌های بدون استفاده فلزی وجود دارد و هر خانمی نمی‌داند از این سینی‌ها چه استفاده‌ای کند. به شما پیشنهاد می‌کنم از این سینی‌های بزرگ برای قرار دادن کفش‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها را به محلی برای قرار دادن کفش‌هایتان تبدیل کنید.

۲- ایجاد کمد

داشتن کمد در ورودی برای کاربردی کردن فضا، حکم معجزه را دارد پس سعی کنید در ورودی خانه هر طور که شده یک کمد تعبیه کنید این کمد می‌تواند محل قرارگیری وسایل و لباس‌هایی باشد که شما در طول روز زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید.

۳- قلاب‌های جادویی

به در کمد خود چند قلاب بچسبانید و شاهد جادوی این  قلاب‌ها در سازمان دهی فضا باشید. شما می‌توانید از این قلاب‌ها وسایل روزمره خود را آویزان کنید و دسترسی راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید.

۴- سبدهای پارچه‌ای

برای هر یک از اعضای خانواده، یک سبد پارچه‌ای در نظر بگیرید. می‌توانید روی هر سبد اسم فرد را بنویسید یا سبدهایی با رنگ‌های مختلف انتخاب کنید تا برای اعضای خانواده قابل شناسایی باشد. هر فرد می‌تواند وسایل خود را درون سبد خودش بگذارد تا وسایل افراد با هم  اشتباه نشوند و راحت‌تر بتوان آن‌ها را پیدا کرد.

۵- سطل چترها

با سرد شدن هوا و احتمال بارندگی و برف، معمولا همه افراد خانواده از چتر استفاده می‌کنند اما به محض رسیدن به خانه نمی‌دانند با چتر خود چه کنند. برای همین یکی از فضاهای مورد نیاز برای هر خانه‌ای در فصول سرد، داشتن محلی برای قرار گیری چترهاست. به شما پیشنهاد می‌کنم، یک سطل ترجیحا فلزی برای قرار گرفتن چترها انتخاب کنید و آن را در ورودی خانه بگذارید تا اعضای خانواده برای گذاشتن چتر خود در جای مناسب گیج نشوند.