گروه حوادث: جست‌وجوی پلیس برای به دام انداختن جاعل مرموز درحالی ادامه دارد که این متهم تاکنون با به دست آوردن مشخصات حساب و امضای مشتریان بانک‌ها ،350 میلیون تومان از حساب بانکی آنها سرقت کرده است.

این جاعل حرفه‌ای خرداد امسال و زمانی تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرارگرفت که مسئولان حسابداری یکی از شرکت‌های بزرگ تجاری پایتخت متوجه ناپدید شدن 180 میلیون تومان از حساب بانکی شرکت شدند.

پس از شکایت نماینده حقوقی این شرکت در دادسرای ناحیه 3 تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و بررسی‌ها برای کشف راز این سرقت آغاز شد.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد فردی به نام محمد خلیل صالحی با همراه داشتن چکی که امضای رئیس شرکت را دارا بود، به یکی از بانک‌ها رفته و 180 میلیون تومان پول از حساب شرکت برداشت کرده است

این در حالی بود که هیچ کدام از مسئولان شرکت، برداشت‌کننده را نمی‌شناختند و مدیر شرکت نیز از ماجرای امضا کردن چک 180 میلیون تومانی بی‌خبر بود.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای کشف راز این سرقت ادامه یافت و ماموران در بررسی‌ چک 180 میلیون تومانی که به بانک ارائه شده بود دریافتند جاعل حرفه‌ای پس از به دست آوردن مشخصات حساب و امضای مدیر شرکت، آن را روی یک چک دیگر جعل کرده و از این طریق دست به سرقت 180 میلیونی از حساب شرکت زده است. 

در حالی که تحقیقات برای یافتن ردی از جاعل مرموز ادامه داشت، ماموران متوجه شدند متهم با استفاده از همین شگرد و بعد از به دست آوردن مشخصات حساب و امضای مشتریان بانک‌ها به 2 بانک دیگر رفته و از حساب 2 مشتری دیگر میلیون‌ها تومان سرقت کرده است.

به این ترتیب کارآگاهان که خود را در برابر یک مجرم حرفه‌ای می‌دیدند برای یافتن سرنخی از او به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته داخل بانک‌ها پرداختند که این عملیات به کشف چهره متهم در لابه لای تصاویر ضبط شده توسط دوربین یکی از بانک‌ها انجامید.

با به دست آمدن چهره متهم، بازپرس پرونده دستور چاپ این عکس را در روزنامه‌ها صادر کرد و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواست ماجرا را به پلیس 110 یا شعبه 3 دادسرای ناحیه 3 اطلاع دهند.