به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت ورج، بازی ماینکرفت در سال ۲۰۰۹ عرضه شد؛ سالها پیش از آنکه شرکتهای بزرگ اولویت خود را متاورس قرار دهند.
ساخت یک دنیای دیجیتال و حضور در آن خط سیر بازی است که به همین دلیل آن را به یکی از محبوبترین بازیهای دنیا تبدیل کرده است. ژانر این بازی سندباکس (بازیکن آزاد است و میتواند داستان خودش را خلق کند) و بقا است.
«لیدیا وینترز»، داستانسرای ارشد ماینکرفت، بازدید تریلیونی از بازی را به احترام تیمش به روشهای بیشماری که بازیکنان از ماینکرفت برای تعریف داستانهای خود استفاده میکنند، نسبت میدهد.
او در این ارتباط میگوید: «ما در این بازی کاربرانی را میبینیم که به ماجراجویی میپردازند، افرادی هم در حال ساخت هستند و برخی نیز با دوستانشان بازی را تجربه میکنند و همه این روشها برای ما مهم هستند. دلیل موفقیت ماینکرفت در یوتیوب این است که ویدیوهای این پلتفرم راهی برای روایت داستانها محسوب میشوند.»
بازی ماینکرفت در یوتیوب بیش از ۳۵ هزار سازنده محتوا از بیش از ۱۵۰ کشور دارد.
بیشتر بخوانید:
در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار، شرکت موجنگ سازنده این بازی را خرید و مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.