به گزارش همشهریآنلاین به نقل از تسنیم، آیتالله سیداحمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی در ارتباطات است؛ در این زمینه ابعاد مختلف ارتباطات و رفتار با دیگران و اجرای تقوای عملی مورد بحث قرار گرفت و آخرین بحث در رابطه با اجرای تقوای عملی در ارتباط با دشمنان و رفتار با دشمنان بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آخرین سخن بحث ما در تقوای عملی در ارتباطات، رفتار با کفار و دشمنان با خدا است؛ کفار بر دو قسم هستند؛ قسمی از کفار، معاند و دشمن هستند و بنای عداوت با اسلام و اولیای خدا و اساس دین و مکتب و جامعه اسلامی را دارند و از عناد و عداوت دست بردار نیستند.
آیتالله علمالهدی بیان کرد: بخش دیگری از کفار، عناد و عداوت و دشمنی با ما و پیامبر و اسلام ندارند؛ دستور مکتب ما که در حقیقت راهبرد تقوای عملی ما در مسئله رفتار با کفار غیرمعاند است، مسالمتجویی و همزیستی مسالمت آمیز است.
امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به روز نخست دهه اول فاطمیه افزود: امشب به روایت 75 روز شب شهادت حضرت زهرا(س) است؛ در برخی روایات عنوان شده 75 روز پس از رحلت پیامبر و برخی نیز میگویند 95 روز بعد از رحلت پیامبر و این یک اختلاف برداشت محدثین از نوشته روایت است.
وی گفت: روایات با خط کوفی نوشته میشود و خط کوفی، نقطه ندارد؛ مرحوم علامه مجلسی به روایت 75 روز باور دارد و عده دیگری از محدثین و علما و بزرگان به 95 روز پس از رحلت پیغمبر(ص) به عنوان شهادت صدیقه اطهر باور دارند.
امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: در مسئله سیره سیاسی ائمه اطهار(ع) اسراری وجود دارد؛ علت اینکه پیگیر شهادت و مظلومیت اهل بیت(ع) هستیم چیست؟ علتش برای این است که از سیره سیاسی اهل بیت(ع) الگوبرداری کنیم و در جریانات سیاسی امروز جامعه خودمان و در مسیر از روشی که اهل بیت(ع) داشتند الگوبرداری کنیم.
آیتالله علمالهدی افزود: جریان مظلومیت اهل بیت(ع)، باید به نکات مهم سیره سیاسی آنها توجه داشته باشیم و آن را الگو قرار دهیم؛ مظلومیت حضرت زهرا(س) به مسائل و حوادث درب خانه تمام نمیشود؛ این مسئله یک الگو و یک آموزه سیاسی فوقالعاده برای ما بود. این آموزه یعنی اینکه باید در مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: صدیقه اطهر(س) حرکت اصلیشان بعدها شروع شد و آن هم جهاد تبیین بود؛ همان جهادی که مقام معظم رهبری، 5 مهرماه امسال فرمانش را صادر کردند؛ در موقعیتی که با شمشیر نمیتوان برخورد کرد و انحرافی به امت دست داده؛ کارساز است.
آیتالله علمالهدی اظهار داشت: جهاد تبیین صدیقه اطهر(ع) هم با اشک بود و هم با سخن و کلام، سه خطبه ایشان خواندند؛ یکی خطبه فدکیه در مسجد پیغمبر(ص)، یک خطبه در شب هفت پیغمبر و خطبه سوم وقتی بود که حضرت زهرا(س) دیگر قدرت حرکت نداشت و زنان مدینه به عیادت ایشان آمدند و ایشان در جمع زنان مدینه خطبهای خواندند که مهمترین خطبه حضرت زهرا(س) بود و همه عوارض انحراف از خط رهبری را حضرت زهرا(س) بیان کردند.
وی تصریح کرد: تمام دوره حکومت بنیعباس و بنی امیه و همه جریانهای بعدی را این خطبه دامنشان را گرفت؛ سالهای زیاد به عنوان دولت عثمانی بر کشورهای اسلامی قدرتی مسلط شد که تمام فرآیند عملیاتش انسانکشی و شهوترانی بود و بعد از آن وهابیتی روی کار آمد که امروز حرمین شریفین را گرفته و همه اینها آثار انحراف امت از خط امامت بود.
امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: در جهاد تبیین همه مکلف و موظف هستند؛ مقام معظم رهبری در 5 مهرماه فرمان این مهم را صادر کرده و فرمودند امروز همه ما بایستی در میدان تبیین حرکت کنیم. حقایق باید عنوان شود و مردم روشن شوند؛ امروز دشمن با همه قدرت و امکانات رسانهای و جهانی که بسیار هم مجهز است راه افتاده ما را از بین ببرد و میخواهد ابهام و جهالت ایجاد کند و تنها با تبلیغ این کار را نمیکند بلکه با عملیات وارد میدان شده است.
آیت الله علمالهدی با اشاره به اینکه دشمن میخواهد سفره انقلاب را از زیر پای مردم جمع کند تاکید کرد: برادر من! شما که دست به کار جریان فضای مجازی هستید و میتوانی قلم داشته باشی؛ بر تو واجب شرعی است که آرام نگیری؛ اگر در مقابل فتنه دشمن که در مسئله مذاکرات میخواهد جریان را برگرداند ساکت باشی جایز نیست زیرا میخواهند جریان را به نحوی که میخواهند شکل بدهند و عدهای ناآگاه نیز همان حرفها را بازگو میکنند. این را بایستی مسئولان قضایی و اجرایی کشور ما بدانند کسانی که بازگوکننده حرفهای جبهه کفر هستند؛ ستون پنجم دشمن هستند.
وی گفت: بازگوکنندگان حرفهای دشمن در مطبوعات و فضای مجازی، لشکر دشمن هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند؛ اگر کسی در مقابل جهاد تبیین یک روزنامه یا فضای مجازی قرار گیرد و با جهادگران تبیین مقابله کند؛ دشمن و عامل نفوذی دشمن است و دستگاهها باید او را تعقیب کنند تا در ورق پاره روزنامهاش هر چیزی میخواهد ننویسد و اسمش را آزادی بیان بگذارد. در دنیا اینها را محاکمه صحرایی میکنند.