رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با راه‌اندازی کمیته نما در مناطق امیدواریم در آینده شهری را شاهد باشیم که دور از اغتشاشات بصری و معماری‌های منسوخ‌شده در دنیا باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه این شورا برای جلوگیری از ساخت بناهایی که با معماری ایرانی _ اسلامی فاصله دارند، اظهار کرد: برای اینکه به سمت ساخت بناهایی با نمای ایرانی _ اسلامی برویم، کمیته نما در مناطق تهران تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته موظف است براساس رویکردی که برایش تعریف شده فرایندی را با همکاری اعضای کمیته دنبال کند تا نماهایی که در شهر تهران توسط سازندگان ساخته می‌شود در راستای سیاست‌های کلان معماری و شهرسازی ایرانی _ اسلامی باشد.

عباسی تصریح کرد: با راه‌اندازی کمیته نما در مناطق امیدواریم در آینده شهری را شاهد باشیم که دور از اغتشاشات بصری و معماری‌های منسوخ‌شده در دنیا باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امید است بتوانیم در راستای ارتقای معماری ایرانی _ اسلامی گام‌هایی را برداریم، گفت: مجوزهای ساخت بنا در شهر تهران الزام این را دارد که تایید کمیته نما را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های نما در مناطق تازه در آغاز راهند، خاطرنشان کرد: فعلا تعاریف و ماموریت‌های این کمیته‌ها در حال تهیه است و نواقصی که در حال حاضر ممکن است در برخی از مناطق داشته باشد برطرف خواهد شد و در آینده روند بهتری خواهیم داشت.