حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه معتقد است: ما راه‌حل‌های متعدد برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه داریم. هم‌اکنون بیش از اینکه تحریم‌ها به مردم فشار وارد کند، مدیریت‌های غلط و تصمیم‌گیری‌های نادرست است که مردم را به سختی انداخته است. ما راه‌حل‌های متعدد برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه داریم.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با همشهری: هم‌اکنون بیش از اینکه تحریم‌ها به مردم فشار وارد کند، مدیریت‌های غلط و تصمیم‌گیری‌های نادرست است که مردم را به سختی انداخته است.

باید در سیاست‌ها و در روش‌های اقتصادی حاکم در کشور تجدیدنظرشود. خوشبختانه دولت در این مسیرحرکت می‌کند. نمونه این سیاست‌ها را می‌توان در وارد نشدن واکسن برای مقابله با کرونا دید؛ می‌گفتند اگر FATF را امضا نکنیم نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم. دیدیم که بدون پیوستن به این قانون موفق شدیم واکسن وارد کنیم. گفتند نمی‌توانیم نفت بفروشیم و نفت هم فروختیم. بعد گفتند نمی‌توانیم پولش را بیاوریم و الان در حال واردکردن پول نفت فروخته شده هستیم.

وقتی وزارت نفت حاضر نیست تحریم‌ها را دوربزند معلوم است که این مشکلات ایجاد می‌شود و ما هم‌اکنون به اشکال گوناگون در حال فروش نفت هستیم و ‌مشکلی هم برای کشور پیش نیامده و نفت را هم به قیمت می‌فروشیم. دولت باید به این سمت برود که برطرف کردن مشکلات اقتصادی را به مسائل سیاسی و برجام گره نزند.
اگر چنین کند قطعاً آنها نمی‌توانند از این ابزار برای فشار به ما استفاده کنند اما اگر برطرف کردن مشکلات را به برجام و مسائل سیاسی گره بزنیم، کار به جایی می‌رسد که بگوییم برای آب خوردن هم نیاز به برطرف کردن مشکلات سیاسی و برجام داریم. وقتی فشارها را خنثی کردیم غربی‌ها احساس خواهند کرد تحریم‌ها ایران را قوی‌تر کرده و ادامه تحریم نفعی برای آنها نخواهد داشت. اکنون نیز به این نتیجه رسیده‌اند و می‌دانند که ادامه تحریم‌ها اثری که انتظارش را می‌کشیدند ندارد

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛ شرط تیم جدید برای ترک نکردن مذاکرات وین | روحانی افکار عمومی را فریب داد | وزارت نفت در دولت قبل حاضر نبود تحریم‌ها را دور بزند

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: مهناز عباسیان

منبع: همشهری آنلاین