در آستانه نماز با شکوه عید سعید فطر و برگزاری بزرگ‌ترین همایش سالانه کشور، ناوگان حمل‌ونقل شهری پایتخت برای انتقال یک میلیون نمازگزار به مصلای بزرگ امام خمینی آماده شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب افزود: با استفاده از تجارب 2 سال گذشته در زمینه جا به جایی نمازگزاران ، تدارک گسترده برای حضور با شکوه شهروندان در این تجمع کم نظیر پیش‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در 3بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را به‌منظور نقل و انتقال نمازگزاران از اقصی نقاط پایتخت تدارک دیده است.

به گفته وی، شبکه مترو به‌منظور تسهیل در انتقال نمازگزاران از ساعت 30/5 بامداد روز عیدسعید فطر به‌صورت رایگان از تمامی ایستگاه‌های مترو به 2 ایستگاه مصلی در شمال و شهید بهشتی در جنوب مصلی که فاصله مکانی یکسانی با محل برگزاری نماز دارند، اقدام می‌کند و در پایان مراسم نیز نمازگزاران را به مبادی اولیه باز می‌گرداند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته مابین شرکت مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌ها نسبت به جا به جایی نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به مقصد ایستگاه‌های مترو و بر عکس به‌طور رایگان اقدام خواهند کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اختصاص 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی به‌منظور جا به جایی نمازگزاران اضافه کرد: اتوبوس‌ها از ساعت 6 صبح روز عید سعید فطر از 100 ایستگاه اصلی در میدان‌ها و مراکز مهم تهران آماده انتقال نمازگزاران به مصلی خواهند بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این اتوبوس‌ها در 150 ایستگاه محلی در مساجد و نقاط اصلی مناطق 22 گانه نمازگزاران را به مقصد مصلی منتقل می‌کنند، یادآور شد: اتوبوس‌ها بلافاصله پس از پایان نماز نسبت به بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود درخصوص خدمات تاکسیرانی گفت: 150 دستگاه تاکسی ون به‌منظور جا به جایی نمازگزاران در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی تا میدان تختی و در تقاطع قائم مقام تا مصلی در نظر گرفته شده است.

5 پارکینگ در محدوده مصلی

تشکری هاشمی پیش‌بینی 5 پارکینگ در محدوده مصلا به‌منظور توقف خودروهای سواری را از جمله خدمات در نظر گرفته بر شمرد و خاطرنشان کرد: خیابان شهید عشق یار در محدوده میدان نیلوفر نیز به پارک موتورسیکلت‌ها اختصاص یافته است.

به گفته وی، پارکینگ مجتمع امام خمینی در شمال شرق مصلی و پارکینگ‌های بنیاد و بیهقی در شمال غرب مصلی جهت خودروهای سواری و پارکینگ‌های لجستیکی در جنوب شرق مصلی و پارکینگ دیگری نیز در ضلع جنوب غربی داخل مصلی به‌منظور خودروهای مدعوین در نظر گرفته شده است.