به گزارش همشهریآنلاین، علیرضا سلیمی در بخشی از اظهارات خود گفت: آقای وزیر در آخرین جلسه که به کمیسیون آمد همین یکشنبه که ما جلسه داشتیم ما شدید معترض بودیم. ما به ایشان گفتیم دو حالت دارد شما یا باید اجازه دهید خودرو وارداتش آزاد شود، بعد هم بگویید قیمت خودرو داخلی آزاد. هر دو آزاد آنجا را آزاد کنید این هم آزاد. نمی شود که انحصار تولید دست چند شرکت خاص باشد بعد قیمت هم اینها هرطور می خواهند با مردم... انحصار باعث شده که مدیریت بازار دست اینهاست، بازار را هر طور بخواهند مدیریت می کنند و دوم اینکه باعث شده که به کیفیت نپردازند. چرا در تلقی مردم این است خودروی مثلا پراید سال اولی که تولید شد کیفیتش بالاتر از سال پایانی بود که تولید شد، بله حالا اینها آیینه و چراغ و اینها را تغییر دادند این افزایش کیفیت نیست. این انحصار باعث این مشکل و معضل و چالش است. ما می گوییم حالا که انحصار است و شما از آن طرف اجازه واردات هم نمی دهید اینجا باید، به دلیل اینکه خودروسازان دارند یارانه ویژه می گیرند... من مثال بزنم ارزان ترین انرژی را در بحث برق و اینها خودروسازان استفاده می کنند یا خیر؟ همین الان استفاده می کنند، یارانه است، ما داریم به خودروساز یارانه می دهیم اینها رفتند تسهیلاتی از بانک ها گرفتند، تسهیلات ارزان قیمت هم گرفتند مشکل عمده این است چرا باید حدود ۲۵ هزار نفر در خودروسازان کارگر مازاد باشند؟ این نماینده چند نفر را توصیه کرده، آن وزیر چند نفر را توصیه کرده، این مدیر عامل چند نفر را به خط کرده، آن امام جمعه همین طور، آن صاحب منصب هم همین طور؛ فرقی نمی کند چرا این آقا زیر بار رفته است؟
سوال مجری: ۲۵ هزار نفر؟!
بله. این از جیب چه کسی برداشته می شود؟ از جیب مردم، آقایان اموال غیر مولد دارند، من اخیرا گفتم گاوداری دارد یکی از خودروسازان.
سوال مجری: برای خود خودروساز است؟
بله، از سال ۹۰ هم ۱۰ سال گاوداری تا چه زمانی می خواستند تجدید ارزیابی کنند این را بفروشند ۱۰ سال زمان کمی است الان وقتی انحصار داخل کشور است خودروساز هر چه را تولید کند بازار کشش دارد می خرد.