شهردار منطقه ۵ تهران گفت: کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته و نه‌تنها مشکل آنها را حل نکرده، بلکه مضاعف کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد. شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۸ مصوبه ای تحت عنوان ضوابط باغات کن تصویب کرده که در کمیته ای به نام کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن اجرایی می شود. 

وی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان ۱۳ دستگاه است؛ اعم از شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری، شواری عالی معماری و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و.... در این کمیته تاکید شده است که هر گونه دخالت از جنس احداث بنا و عملیات عمرانی در باغات کن باید مصوبه این کمیته راداشته باشد. 

شریفی با بیان اینکه این کمیته تاکنون ۷ جلسه داشته اما هیچ‌گونه دستاوری برای مردم کن نداشته است، ادامه داد: این کمیته نه تنها مشکل مردم را حل نکرده بلکه مضاعف کرده است. ما توقع داریم که شورای عالی شهرسازی نسبت به این مصوبه و محتوای جلسات نظارت داشته باشد و مردم کن را از بن بست خارج کند.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: کمیته راهبری که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری متولی صدور هرگونه مجوز در محدوده کن است، فاقد کارآیی است و مشکل را حل نکرده و اعضای کمیته به هیچ عنوان حاضر نیستند مصوبه ای را امضا کنند.

شریفی در ادامه با اشاره حادثه ای که هفته گذشته در اتوبان ستاری رخ داد، اظهار داشت: پیرامون تصادف میکسر با چند خودرو سواری با سردار حمیدی (رئیس پلیس تهران بزرگ) به تحلیل حادثه پرداختیم و مشخص شد که شهرداری تهران از حیث ایمنی هیچ‌گونه تقصیری نداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نظریه کارشناسی پلیس، راننده و شرکت میکسر مقصر شناخته شدند، افزود: شرکت مذکور ۱۰۰ میکسر دارد که قیمت هر یک از آنها ۶ میلیارد تومان است. در این حادثه، شرکت میکسر ۵۰ درصد به دلیل اضافه‌بار غیرمجاز که نزدیک به ۸ تن بوده و ۵۰ درصد هم راننده به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.