کره شمالی قرار است سال ۲۰۲۱ را با سر و صدا به پایان برساند، زیرا این کشور آماده میزبانی یک جلسه حزبی در روزهای آینده می‌شود که می‌تواند اعلامیه‌های مهم سیاست خارجی را در پی داشته باشد. همچنین می‌تواند، سالگردی کلیدی برای نخستین دهه از رهبری «کیم جونگ اون» به‌حساب آید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ان‌کی نیوز، «کیم» در گذشته از سخنرانی‌های مربوط به تعطیلات سال نو برای پیشبرد روابط دوستانه با ایالات متحده و کره جنوبی و همچنین برای بیان پیشرفت‌های تسلیحات هسته‌ای و دیگر برنامه‌های نظامی استفاده کرده است.

این پنجشنبه یعنی ۳۰ دسامبر، دهمین سالگرد به قدرت رسیدن «کیم جونگ اون» در کره‌شمالی است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جدید که صحنه‌ای در میدان «کیم ایل سونگ» را نشان می‌دهد، پیونگ یانگ با وجود ترس از کووید-۱۹ در حال آماده شدن برای برگزاری یک مراسم بزرگ در فضای باز در جمعه‌شب نیز است.

رسانه‌های دولتی برنامه دقیقی را برای هفته آینده اعلام نکرده‌اند، اما الگوهای گذشته سرنخ‌هایی را در مورد انتظارات از کره‌شمالی با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

کره شمالی اوایل این ماه اعلام کرد که کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره (WPK) یک جلسه عمومی در اواخر دسامبر برگزار خواهد کرد که به‌نظر می‌رسد طی روزهای آتی اگر تاخیری به‌وجود نیاید، این جلسه برگزار خواهد شد.

اینکه این جلسه عمومی دقیقا در چه زمانی برگزار می‌شود، مشخص نیست، اما ممکن است خروجی آن خیلی زود برای عموم مشخص نشود. به‌عنوان نمونه، رسانه‌های دولتی گزارش‌های کوتاهی را با یک روز تاخیر در هر سه روز اول جلسه عمومی سال ۲۰۱۹ ارائه کردند، اما گزارش مفصلی را در یکم ژانویه ۲۰۲۰ منتشر کردند که سخنرانی پایانی «کیم جونگ اون» را پوشش می‌داد.