گروه شهری: شهروندان تهران پس از یک‌ماه روزه‌داری، بامداد روز عید فطر به‌منظور حضور در باشکوه‌ترین گردهمایی سالانه کشور و اقامه نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری، از اقصی نقاط پایتخت رهسپار مصلای تهران می‌شوند

به گزارش همشهری، به‌منظور حضور هر چه با شکوه‌تر شهروندان در این همایش کم‌نظیر، تدابیر ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری پیش‌بینی شده است و در روز عید فطر اجرا می‌شود.

براساس این گزارش، 2 هزارو 500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی از ساعت 30/5 بامداد روز عید فطر از 96 میدان اصلی شهر به مقصد مصلی حرکت می‌کنند.

ضمن اینکه بخشی از اتوبوس‌ها نیز از ساعت 6 صبح از 150 مسجد اصلی در مناطق 22گانه تهران رهسپار مصلی می‌شوند.

مترو تهران نیز از همان ساعت از تمامی ایستگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اختصاص 3 پارکینگ

از سوی دیگر، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: در روز عید فطر نمازگزاران می‌توانند خودروهای شخصی شان را در 3 پارکینگ ضلع شمالی مصلای بزرگ تهران با ظرفیت 20 هزار خودرو، پارک کنند.

جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: 3 پارکینگ امام خمینی در ضلع شمالی مصلای تهران، بنیاد جانبازان شمال غرب و بیهقی در ضلع غربی مصلی برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است که شهروندان می‌توانند از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

وی بیان اینکه 2 پارکینگ با ظرفیت 500 خودرو ویژه مهمانان و مدعوین در نظر گرفته شده است، افزود: این پارکینگ‌ها شامل پارکینگ داخلی مصلی واقع در خیابان‌های شهید بهشتی و پاکستان و پارکینگ ارتش واقع در ضلع جنوب شرقی مصلی است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل وترافیک ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، تصریح کرد: همچنین یک پارکینگ ویژه پارک موتورسیکلت در خیابان عشقیار برای نمازگزارانی که با موتورسیکلت به مصلای بزرگ امام خمینی می‌آیند، اختصاص یافته است.

تشکری هاشمی اظهار کرد: تاکسی‌هایی که در خیابان سهروردی اقدام به جا به جایی نمازگزاران خواهند کرد نیز در پارکینگ ارتش توقف می‌کنند تا پس از اتمام نماز عید فطر در خدمت ستاد گمشدگان اقدام به رساندن افراد گمشده به مقصدشان کنند.

مشکل تراکم جمعیت نخواهیم داشت

جانشین ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: امسال یک باب در، به درهای شمال شرقی مصلی اضافه شده واصلاحات لازم در مورد دیگر درهای قسمت شرق و جنوب شرقی مصلای امام خمینی نیز انجام گرفته است.

از این‌رو براساس تمهیدات انجام شده امسال، هنگام خروج نمازگزاران از محل و مصلای با مشکل تراکم جمعیت مواجه نخواهیم بود.

محمد عیدیان ضمن بیان این مطلب گفت: از طریق تلویزیون‌های شهری موجود در مصلی نیز بعد از مراسم برگزاری نماز برنامه‌های ویژه‌ای پخش خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود پخش این برنامه‌ها، آهنگ خروج نمازگزاران را از مصلای بزرگ امام خمینی کند‌تر کند.

برچسب‌ها