به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت موتور۱، پس از یک وقفه بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۹، این خودرو که در کلاس کی (یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است) قرار دارد، بار دیگر تولید شد.
اکنون و در آستانه سال ۲۰۲۲ میلادی، مزدا با نسل هشتم کارول قصد دارد بار دیگر به روند موفق تولید این خودرو ادامه دهد.
مزدا کارول جدید دقیقا مشابه سوزوکی آلتو است. همچنین موتور ۶۵۸ سیسی R۰۶A خطی ۳ سیلندر و همچنین پیشرانه هیبریدی ملایم ۶۵۷ سیسی R۰۶D با سوزوکی مشترک است. با کمال تعجب، باید گفت که این خودروی دو دیفرانسیل کممصرفترین در میان این خودروهاست چرا که در هر صد کیلومتر کمتر از ۳ لیتر بنزین مصرف میکند.
همکاری سوزوکی و مزدا در کلاس کی (Kei) به اواخر دهه ۸۰ بازمیگردد؛ یعنی همان زمانی که مزدا دوباره وارد ساخت این کلاس شد. کارول از نظر ساختار بدنه مشابه با سوزوکی آلتو است، اما در کابین تفاوتهایی وجود دارد.
مزدا برای کاهش هزینه، حتی اقدام به تولید تک دیفرانسیل این خودرو نیز کرده که قیمت آن ۲ هزار دلار ارزانتر است. قیمت پایه این خودرو، ۱۳ هزار دلار اعلام شده است.