به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این خودروساز کرهای هدف فروش خود در سال ۲۰۲۲ را ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو تعیین کرده است.
هیوندای موتور در بیاینهای در این خصوص اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۲، هیوندای موتور قصد دارد سهم بازار خود را گسترش دهد و سودآوریاش را از طریق تلاش برای تثبیت عرضه و تقاضای تراشه، تنظیم برنامههای تولید خودرو، تقویت خط تولید خودروهای الکتریکی و همچنین بهینهسازی سود و زیان فروش بر اساس منطقه، افزایش دهد.»
در ماه اکتبر، هیوندای موتور هدف فروش جهانی خود در سال ۲۰۲۱ را حدود ۴ درصد کاهش داد و از ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه به ۴ میلیون رساند. این در حالی اعلام شد که کمبود جهانی تراشه بسیاری از شرکتهای جهان را آزار میداد.
بحران نیمههادیها و کمبود شدید تراشه در دنیا، خودروسازان را با دردسر در تولید مواجه کرده است. همهگیری بیماری کووید-۱۹ و به دنبال آن کاهش کار بسیاری از تراشهسازان به این بحران همچنان دامن میزند.