به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، در توضیح وضعیت موجود و چالشهای جدی پیش رو به نتایج پیمایشی که معاونت ابتدایی در تابستان گذشته به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانشآموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن وضعیت نگرانکنندهای دربر داشت. به عنوان مثال در درس فارسی پایههای اول و دوم درصد دانشآموزانی که نتیجه «خیلی خوب» گرفتهاند ۱۰ درصد کاهش داشته و درصد دانشآموزانی که «نیازمند به تلاش» در کارنامه شان ثبت شده افزایش یافته است.
حکیمزاده افزود: متعاقب این پژوهش در تابستان امسال یک برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» در ۱۴ جلسه آموزشی برای تمام دانشآموزانی که در درسهای ریاضی و فارسی دوره اول و فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در همین راستا، تفاهمنامهای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضا شد که بر اساس آن از ظرفیت دانشجومعلمان برای آموزش، جبران و تثبیت یادگیری استفاده شد.
وی ادامه داد: مرحله دوم طرح «جبران و تثبیت یادگیری» نیز از پایان نوبت اول امسال آغاز و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
حکیمزاده همچنین نسبت به وضعیت یادگیری دانشآموزان در مناطق شهری کمتربرخوردار ابراز نگرانی کرد و افزود: با همت و تلاش همکاران ما آموزشها در مناطق روستایی و عشایری هم سال گذشته و هم امسال به شکل حضوری جریان یافته است اما در حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت به دلیل آنکه خانواده از سطح سواد مناسبی برخوردار نیست و کودک از حمایت مؤثر والدین محروم است، در شکل مجازی آموزش با مشکلات یادگیری بیشتری مواجه شده و بیش از سایر دانشآموزان متضرر میشوند.
حکیمزاده گفت: ضمن در اولویت قرار دادن سلامت دانشآموزان به دوگانه سلامت و آموزش، فکر نمیکنیم و همواره بنابر صلاحدید ستاد ملی کرونا مصمم هستیم تمام توان خود را برای اجرای برنامههای هدفمند به منظور جبران کاهش یادگیری دانشآموزان به کار گیریم که قطعاً حمایتهای مجلس شورای اسلامی و همراهی و حمایت خانوادهها میتواند بسیار مؤثر واقع شود.